Resurskoordinator sökes till storbolag

Resurskoordinator sökes till storbolag

Arbetsbeskrivning

Som resurskoordinator erbjuds du en varierande roll med koordinering, avtalshantering och administration kring externa anställningar. I rollen på detta storbolag kommer du tillhöra ett internationellt team och blir således en central funktion för både interna avdelningar och externa samarbetspartners.

OM TJÄNSTEN
Som resurskoordinator kommer du ha en central roll i vår kunds arbete med externa anställningar av konsulter vilket är en viktig del av deras resurstillsättning. Rollen innebär många kontaktytor då flertalet olika intressenter är inblandade som exempelvis chefer, direktörer, inköp, HR, revision, leverantörer etc. Arbetet innebär att samordna, stötta och koordinera genom hela den externa anställningsprocessen. Den här rollen är en del av rekryteringsteamet inom HR-avdelningen. Du förväntas samarbeta och arbeta nära med en ytterligare kollega i samma roll, samtidigt som ni rapporterar till er chef och även följa upp med andra kollegor i Europa.

Som person är du trygg, tillsammans med din erfarenhet, att agera ensam kontaktperson och ansvarig för flera parallella processer och gentemot flera intressenter. Vi ser gärna att du är serviceorienterad, strukturerad och kommunikativ med ett tydligt processtänk. För att trivas i rollen är du samarbetsvillig, ansvarstagande och van att jobba mot skarpa deadlines. Vi ser fram emot din ansökan, vänligen skicka in ditt CV på engelska.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad kandidat inom relevant område (HR, arbetsrätt eller motsvarande)
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ansvar. Du har tidigare vana av att hantera kontrakt och avtal i kombination med koordinering och administration.
- Har erfarenhet av enklare upphandlingar, förhandling och avrop i HR/rekryteringsrelaterade frågor
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då du förväntas kommunicera obehindrat i båda språken i samtliga arbetsuppgifter

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Självgående
* Kvalitetsmedveten
* Resultatinriktad


Blir du högaktuell i denna rekryteringsprocess kommer du behöva genomgå och klara en säkerhetsprövning, en bakgrundskontroll och ett drogtest.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 augusti 2024
  • Ansök senast: 7 september 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Inköpare

Inköpare

15 november 2024

Teknisk inköpare till projekt i Uppsala

Teknisk inköpare till projekt i Uppsala

15 november 2024

Operativ Inköpare

15 november 2024