Resurskoordinator till flygindustrin!

Resurskoordinator till flygindustrin!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att jobba i en koordinerande roll? Då kan du vara den vi söker! Vår kund inom flygindustrin söker en erfaren Resurskoordinator. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i mars och sträcker tom september/oktober med möjlighet till förlängning. Eftersom vi intervjuar kandidater löpande så kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök redan idag!


Om tjänsten
Vår kund inom flygindustrin behöver nu förstärka deras resurskontor med en till Resurskoordinator för att täcka upp under en föräldraledighet och implementering av nya beställningsrutiner under våren. Distansarbete är delvis möjligt men kunden förväntar sig att du kan vara på kontoret minst 2-3 dagar i veckan för att bygga relationer i organisationen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Resurskoordinator bistår du projektledarna i att tillsätta resurser för deras projekt och har daglig kontakt med deras ramavtalsleverantörer, kandidater, kunder och Inköp för att säkerställa leverans och att deras ramavtal följs. Resurskoordinatorn är länken mellan projekten och leverantören. I arbetsuppgifterna ingår att granska kravspecifikationer, skicka ut förfrågningar till kundens ramavtalsleverantörer, bedöma och förmedla svaren, boka in intervjuer samt tillhörande administration. Det är samtidigt en komplex och administrativt tung roll, med många detaljer att hålla reda på. Som statligt bolag har de tydliga inköpsregler, processer och avtal att följa och som du behöver förstå och förmedla till andra. Du behöver trivas i att arbeta i ett högt tempo då stora delar av deras arbete är tidskritiskt och mot deadline, allt för att möta kundens behov, vilket periodvis kan innebära en hög arbetsbelastning.

Kunden står inför många stimulerande utmaningar framöver och vår förväntan är att du aktivt deltar i deras team för att lösa arbetsuppgifterna tillsammans med övriga kollegor. Teamet bollar frågor med varandra dagligen och löser små och stora utmaningar tillsammans. Det viktigaste hos dem är att kunderna får en snabb, effektiv och bra service så därför söker vi dig som har erfarenhet av en koordinerande roll med betydande kund- och leverantörskontakter.


Vem är du?
Du har kanske arbetat som projekt- eller utbildningskoordinator, bemanningskoordinator, inköpskoordinator, Client/ Customer Experience Manager eller i en någon annan liknande koordinerande roll. Du har en gymnasieexamen eller högskoleutbildning, kanske inom personal, men ämnet du läst är inte avgörande utan det viktiga är att du fått med dig ett kritiskt tänkande, förmåga att förstå komplexa problem och kan se sammanhang och konsekvenser. Majoriteten av kundens uppdrag handlar om byggtekniska konsulter så det är givetvis en fördel om du känner till bygg- eller teknikkonsultbranschen, och om du arbetat i affärssystem som IFS kommer du snabbare upp på banan.

Du kommer att trivas hos vår kund om du gillar att ha koll på detaljer, gillar struktur, ordning och reda, likväl som att hoppa mellan olika frågeställningar och tycker kluriga frågor som du inte vet svaret på är roliga utmaningar att lösa.

Som person är du ansvarsfull, lyhörd och van att samarbeta med många olika intressenter, men det är även viktigt att du kan arbeta självständigt och är trygg i att ta ansvar och driva frågor på egenhand. Du inger förtroende och bygger starka relationer, såväl internt som externt och du trivs i en serviceinriktad roll. Du har ett naturligt sinne för ordning och struktur då administration är en stor del av arbetet och du behöver ha koll på detaljerna för många parallella uppdrag samtidigt.



Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 1 april 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Utbildningsledare till Elevera Education Group

Utbildningsledare till Elevera Education Group

16 april 2024

Studentkoordinator 25%

Studentkoordinator 25%

9 april 2024