Resurskoordinator till Swedavia

Resurskoordinator till Swedavia

Arbetsbeskrivning

Älskar du ordning och reda? Gillar du att snabbt hitta lösningar inom tydligt givna ramar? Då kan du vara den vi söker! Vi på Poolia söker nu en Resurskoordinator till vår kund Swedavia på Arlanda. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med önskat tillträde snarast och sträcker sig i 6 månader med god chans till förlängning. Distansarbete är delvis möjligt men Swedavia förväntar sig att du kan vara på kontoret dagar i veckan.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Resurskoordinator bistår du projektledarna i att tillsätta resurser för deras projekt och har daglig kontakt med Swedavias ramavtalsleverantörer, kandidater, kunder och inköp för att säkerställa leverans och att Swedavias ramavtal följs. Resurskoordinatorn är länken mellan projekten och leverantören.

I arbetsuppgifterna ingår att granska kravspecifikationer, skicka ut förfrågningar till Swedavias ramavtalsleverantörer, bedöma och förmedla svaren, boka in intervjuer samt tillhörande administration. Det är samtidigt en komplex och administrativt tung roll, med många detaljer att hålla reda på. Som statligt bolag har Swedavia tydliga inköpsregler, processer och avtal att följa och som du behöver förstå och förmedla till andra. Du behöver trivas i att arbeta i ett högt tempo då stora delar av Swedavias arbete är tidskritiskt och mot deadline, allt för att möta kundens behov, vilket periodvis kan innebära en hög arbetsbelastning.


Vem är du?
Vi söker dig som relevant högskoleexamen eller annan utbildning och/eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Vidare behöver du ha 3-7 års erfarenhet av liknande roll. Du har kanske arbetat som projekt- eller utbildningskoordinator, bemanningskoordinator, inköpskoordinator, Client / Customer Experience Manager eller i en annan liknande koordinerande roll. Majoriteten av Swedavias uppdrag handlar om byggtekniska konsulter så det är givetvis en fördel om du känner till bygg- eller teknikkonsultbranschen, och om du arbetat i affärssystem som IFS kommer du snabbare upp på banan.

Som person är du ansvarsfull, lyhörd och van att samarbeta med många olika intressenter, men det är även viktigt att du kan arbeta självständigt och är trygg i att ta ansvar och driva frågor på egenhand. Du inger förtroende och bygger starka relationer, såväl internt som externt och du trivs i en serviceinriktad roll. Vidare har du ett naturligt sinne för ordning och struktur då administration är en stor del av arbetet och du behöver ha koll på detaljerna för många parallella uppdrag samtidigt.



Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2022
  • Ansök senast: 2 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024