Resurskoordinator till Swedavia på Arlanda

Resurskoordinator till Swedavia på Arlanda

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.

Om tjänsten
Vi på Adecco söker nu en Resurskoordinator till vår kund Swedavia på Arlanda. Tjänsten startar i april/maj och sträcker sig till slutet på oktober med stor chans till förlängning.

I rollen som Resurskoordinator bistår du projektledarna i att tillsätta resurser för deras projekt och har daglig kontakt med våra ramavtalsleverantörer, kandidater, kunder och inköp för att säkerställa leverans och att våra ramavtal följs. I arbetsuppgifterna ingår att skicka ut förfrågningar, skriva kravspecifikationer, bedöma och förmedla svaren samt att sköta administration som registerkontroller, badge-ansökningar, IT beställningar, inköpsanmodan, anmäla personer till utbildningar och se till att avtal och andra dokument blir signerade och inlämnade i tid och enligt de riktlinjer som finns. Stora delar av vårt arbete är tidskritiskt och kan innebära en hög arbetsbelastning periodvis då det finns deadlines som måste mötas, så du behöver trivas att arbeta i ett högt tempo. Hos oss händer det mycket nytt så även om huvudfokus kommer att ligga på Arlanda så kan arbetet komma att innefatta även andra flygplatser, avdelningar, typer av förfrågningar och leverantörer eller arbetsuppgifter.

Swedavia står inför många stimulerande utmaningar framöver och vår förväntan är att du deltar aktivt i ett team för att lösa arbetsuppgifterna tillsammans med övriga kollegor. Det viktigaste hos oss är att kunderna får en snabb, effektiv och bra service så därför söker vi dig som har erfarenhet av en koordinerande roll med betydande kund- och leverantörskontakt. Tonvikten på arbetet ligger på administration och att koordinera mellan projektledarna och våra leverantörer, men du bör även känna dig bekväm med att introducera, följa upp och avsluta resurserna vid behov.

Distansarbete är delvis möjligt men vi förväntar oss att du kan vara på kontoret minst 2–3 dagar i veckan för att bygga relationer i organisationen och med Bemannings & Rekryteringsteamet.

Om dig
Som person är du lyhörd och van att samarbeta med många olika intressenter, men det är även viktigt att du kan arbeta självständigt. Du inger förtroende och bygger starka relationer, såväl internt som externt och du trivs i en serviceinriktad roll. Du har ett naturligt sinne för ordning och struktur då en stor del av jobbet kräver att du har koll på detaljerna för många parallella uppdrag samtidigt. Du gillar ett högt tempo och att jobba mot deadlines - allt för att möta kundens behov. Du har kanske erfarenhet av bygg- eller teknikkonsultbranschen, eller har arbetat som projektkoordinator, rekryteringsassistent, bemanningskoordinator, eller liknande i minst 5 år. Om du har en utbildning inom personaladministration, eller på annat sätt erfarenhet av HR frågor och vana att bedöma färdigheter och personligheter är det en merit. Detta då del av arbetet innebär att arbeta med att förtydliga behovsbilder i dialog med våra kunder. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att ha koll på detaljer, hoppa mellan olika frågeställningar, tycker checklistor är fantastiskt och kluriga frågor som du inte vet svaret på är roliga utmaningar att lösa.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet till tjänsten sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
aziza.mehho@adecco.se via Adecco 010- 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Sökord
Resurskoordinator, Rekryterare, Uppsala, Heltid, Swedavia, Arlanda

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 1 april 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024