OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
I Huddinge kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. För vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa.
Om enheten
Balingsnässkolan är en tvåparallellig F-9 skola, samt grundsärskola för åk 7-9. Skolan består av cirka 600 elever samt ca 80 duktiga och erfarna medarbetare med fokus på att utveckla elevernas fulla potential. Balingsnässkolan ligger i ett naturskönt radhus- och villaområde i centrala Huddinge. Skolan har en stor idrottshall, en stor skolgård, praktiskestetiska salar och ett eget tillagningskök.
Balingsnässkolan är organiserad i årskursvisa arbetslag, så kallade hemvister. Alla klassrum är utrustade med SmartBoards. Eleverna har också tillgång till digitala hjälpmedel. I förskoleklass har man Ipads. I årskurs 1-9 har varje elev en egen Chromebook.
Vi har ett inkluderande förhållningssätt och hoppas att du, liksom oss, har höga förväntningar på vår skola, våra elever och på samtliga arbetskamrater.
Skolans vision "En trygg skola där kunskap ger glädje och framgång" leder skolan i arbetet mot ett tydligt gemensamt mål.
-
Arbetsuppgifter
Vi söker nu 2 resurspedagoger med kunskaper om och kompetens kring elever med NPF.
En av tjänsterna innebär att du under skoldagen arbetar tillsammans med ordinarie lärare i en mindre undervisningsgrupp anpassad för elever i årskurs F-1.
Den andra tjänsten innebär att du under skoldagen arbetar i en årkurs 1 där du tillsammans med läraren och övriga pedagoger ansvarar för eleverna.
Båda tjänsterna innebär även arbete under fritidstid.
Din profil
Vi vill att du ska ha minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete med elever inom NPF, både på skoltid och på fritidstid. Du ska ha kunskap om förhållningssätt och arbetsmetoder för elever i behov av särskilt stöd. Du kommer att arbeta tillsammans med eleverna och guida och stötta under hela skoldagen både under lektioner, i andra sammanhang i skolan samt på fritids. Du kommer att ha tillsynsansvar under hela dagen. Då våra elever är mycket rörliga och emellanåt väldigt snabba så är det är förutsättning att även du kan vara snabb och rörlig även på ojämna underlag då vi emellanåt är i skog och mark och leker.
Vi söker dig som har en personlig mognad, som har lätt att arbeta i team, är flexibel, självständig, kan ta egna beslut och snabbt anpassa dig till utmaningar i arbetet. Du har en god samarbetsförmåga, är initiativrik och lägger fokus på elevens trygghet och lärande. Du har en stor förståelse för elever med NPF och erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat i en liten undervisningsgrupp.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.