OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svedala växer och är inne i en spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Här finns kraft att växa, som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare.
Svedala skolkommun har en hög målsättning, vår vision är att alla ska lyckas. Ledarskap, vetenskaplig grund och höga förväntningar genomsyrar våra verksamheter. Vill du arbeta i en verksamhet med höga ambitioner och en skolutveckling i framkant? Nu finns möjligheten.
Läs mer om hur vi arbetar för vår vision - alla ska lyckas, www.kvutis.se
Möt några av våra kollegor här, https://jobb.svedala.se/utvecklas/298-utbildning
Uppdrag
Baraskolan är en skola med goda resultat och kompetenta medarbetare som arbetar utifrån perspektivet lärande hela dagen. Baraskolan är en F-3 skola där vi hösten 2021 beräknas vara ca 370 elever och 45 medarbetare.
Skolan har fantastiska möjligheter för undervisning och aktiviteter utomhus med närheten till naturen såsom Torup, bokskogen och närliggande uppvuxna skogspartier.
Ett stenkast från Baraskolan ligger Spångholmsskolan som tillsammans utgör en gemensam F-9 enhet. Skolorna har gemensam ledningsorganisation med en rektor och två biträdande rektorer med ett tydligt uppdelat ledarskap.
På Baraskolan har lärare och fritidshemmet ett nära samarbete och kompletterar varandra i sociala och pedagogiska frågor för att skapa ett heldagsperspektiv. I våra pedagogiska utvecklingsgrupper arbetar vi med att skapa en röd tråd och likvärdighet i ett F-9 perspektiv. Vi jobbar med kollegialt lärande och att ta tillvara allas kompetens för att utveckla skolan och undervisningen.
Som resurspedagog har du ett viktigt uppdrag som möjliggör att vardagen på skolan fungerar väl och att det dagliga pedagogiska arbetet bygger på elevers delaktighet och förutsättningar.
Som resurspedagog är ditt uppdrag att arbeta med elever som utmanar och är i behov av särskilt stöd. Du kommer initialt att stödja en särskild elev och vidare innebär ditt uppdrag,
• Aktivt arbete med att stödja enskild elev eller mindre grupp elever både pedagogiskt och socialt.
• Stödjande uppdrag både i klassrum, fritidshem och på raster.
• Initiera alternativa lösningar, anpassningar och strategier för att elevers välbefinnande och lärande ska vara i fokus.
• Samarbeta med lärare, elever och vårdnadshavare för att uppnå en väl fungerade skolsituation.
• Delta i det pedagogiska utvecklingsarbetet utifrån vår läroplan.
Kompetens
Du är utbildad elevassistent, lärarassistent, socialpedagog eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har kompetens inom diabetes och gärna dokumenterad utbildning inom NPF och lågaffektivt bemötande. Du har erfarenhet av arbete med diabetes och barn och unga med NPF.
• Du har kompetens inom diabetes.
• Du är modig och vågar testa nya arbetssätt med eleven i fokus.
• I ditt arbete har du tålamod, är lugn och är tydlig utan att det upplevs provocerande.
• Du har ett lågaffektivt förhållningssätt i mötet med elever.
• Du arbetar aktivt för att bygga trygga, respektfulla och hållbara relationer med elever.
• Du samarbetar nära lärare och föräldrar för nå högre måluppfyllelse.
Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst i en verksamhet som prioriterar utveckling och engagemang mot vår vision - alla ska lyckas!
Arbetstid/varaktighet
Vikariat på heltid på cirka 1 år. Tillträde enligt överenskommelse.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Varmt välkommen med din ansökan!