OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
I Huddinge kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. För vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa.
-
Vi söker nu en resurspedagog till vår undervisningsgrupp inom språkstörning och AST. Där går elever i årskurs F-3 som har behov av att få undervisning i ett mindre sammanhang för att få möjlighet att lyckas i skolan. Som resurspedagog stöttar du eleverna såväl i klassrummet som i mindre sammanhang och under raster. Tjänsten innebär att du arbetar med eleverna både under skoltid och efter skoldagens slut då du följer dem till fritids.
Du som resurspedagog kommer att arbeta tillsammans med tre lärarkollegor med stöd av logoped och specialpedagog. Ni ansvarar för elevernas lärande, den pedagogiska och den sociala utvecklingen. Tillsammans väljer ni metod, innehåll och bemötande utifrån varje elevs kunskaper, erfarenheter och specifika förutsättningar så att eleven når de uppsatta målen. Du företräder ett inkluderande förhållningssätt och analyserar och föreslår förändringar i skolmiljön utifrån elevernas förutsättningar. I arbetet ingår att dokumentera, följa upp och utvärdera. Möten med externa och interna aktörer förekommer och det är viktigt att kunna skapa goda möten och samspela med elever, kollegor och vårdnadshavare.
Din profil
Du är en engagerad person med erfarenhet av arbete i skola med minst gymnasieutbildning och har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Du har erfarenhet av att arbeta med elever inom AST, språkstörning eller andra neuropsykiatriska funktionsvariationer.
Det är meriterande om du har kunskap om tecken som stöd, kompensatoriska läromedel och av att använda bildstöd samt att arbeta med elever som har utmanande beteenden.
Du är prestigelös och flexibel och kan anpassa dig utifrån elevernas behov i stunden. Du kan se bortom den traditionella synen på planering och genomförande av undervisning och är beredd att snabbt ändra upplägg beroende på elevernas förutsättningar och behov.
Du har god samarbetsförmåga, har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare, kollegor, elevhälsoteam och skolledning.
Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas.