OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Bandhagens har ca 540 elever och ca 110 medarbetare.
Vi tar emot elever från förskoleklass till årskurs 6 i grundskolan. Vi tar även emot elever från årskurs 1 till årskurs 6 i grundsärskolan samt förskoleklasselever som förbereds för grundsärskola. Vi har fritidshem för F–3 grundskola och F–6 grundsärskola, samt erbjuder fritidsklubb för årskurs 4–6 grundskola. Grundskolan växer underifrån. Från och med höstterminen 2022 är förskoleklass, årskurs 1 och 2 fyrparallelliga. Årskurs 3–6 har två eller tre klasser i vardera årskurs. Även grundsärskolan har växt och har nu fyra klasser. Bandhagens skola ligger i ett område som erbjuder alternativa arbetssätt då vi har nära till natur och en parklek med djur. Vår vision och vårt mål är att eleverna ska uppleva en skolgång av trygghet, utveckling och framgång. Medarbetarna ska uppleva en god arbetsmiljö, där vi tar till vara på olika kompetenser och ger möjlighet till utveckling. Vårdnadshavare ska uppleva att deras barn utvecklas och trivs. Bandhagens skola ska vara en skola för alla med elevens bästa i fokus. Ta chansen att vara med och utveckla vår växande skola!
Arbetsbeskrivning
Bandhagens skola växer och vi söker nu två engagerade resurspedagoger till vår nystartade särskilda undervisningsgrupp, en till åk 1-3 samt en till åk 4-6. Som resurspedagog i den särskilda undervisningsgruppen kommer du ha ett nära samarbete med lärarna som finns i gruppen. Vidare har du också ett nära samarbete med skolans elevhälsoteam som består av specialpedagog, speciallärare, skolsköterska, skolpsykolog, kurator, rektor, biträdande rektorer, utvecklingslärare mot fritidshem och två socialpedagoger.
Som resurspedagog i den särskilda undervisningsgruppen under skoltid är du med och bidrar till kunskapsinlärningen för eleverna, du stöttar och vägleder vid övergångar samt arbetar förebyggande och med framförhållning. På eftermiddagen fortsätter du arbetet med eleverna på fritids. Många av våra elever har ett annat modersmål än svenska, vilket innebär att ett språkutvecklande förhållningssätt är en förutsättning. Det kompensatoriska uppdraget, med fokus på språkutveckling och tillgängliga lärmiljöer samt samverkan mellan skola och fritidshem, är en viktig utgångspunkt för vårt specialpedagogiska arbete.
Kvalifikationer
Du ska
• ha erfarenhet av att arbeta som resurspedagog i särskilda undervisningsgrupper
• ha goda kunskaper om NPF och andra relevanta funktionsvariationer
• kunna uttrycka dig väl i tal och skrift
• kunna använda olika digitala verktyg i ditt arbete
• tycka att utveckling är berikande och vilja vara med och utveckla verksamheten
För tjänsten är det viktigt att du som person är prestigelös, har lätt för att samarbeta och att skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Ett positivt förhållningssätt, kvalitetstänkande och flexibilitet är något vi värderar högt. I ditt arbete ska du alltid ha eleverna i fokus. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.