OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad?
Just nu söker Myrängsskolan och Ängsholmsskolan i Gribbylunds rektorsområde erfarna och kvalificerade resurspedagoger till sin grund- och gymnasiesärskola.
Myrängsskolan är en F-6 skola där det under nuvarande läsår finns grundskola årskurs 1-5, fritidshem, förskoleklasser och grundsärskola. Skolan ligger i det naturnära Gribbylund och där arbetar behöriga och engagerade pedagoger med elevens bästa i fokus. Skolan är indelad i avdelningar med skola- och tillhörande fritidsverksamhet, vilket ger elever känslan av att gå i en liten skola i den stora.
Teater, sång, dans, rörelse och utomhuspedagogik utgör en stor del av undervisningen.
Eleverna läser ämnen och/eller ämnesområden enligt grundsärskolans läroplan och många av eleverna har behov av en egen personal vid sin sida under dagen, både på skola och på fritids. Eleverna undervisas både enskilt och i grupp. Våra pedagogiska verktyg hämtar vi bland annat från PBS, positivt beteende stöd och AKK, alternativ kompetterande kommunikation samt tillämpande beteendeanalys, TBA.
Om jobbet
Som resurspedagog hos oss arbetar du tätt ihop i team med lärare, specialpedagoger och fritidspedagoger.
Du arbetar med att stödja eleverna genom hela dagen, både under skoltid och på fritids. Du stöttar eleverna såväl pedagogiskt som socialt vilket kräver att du har ett genuint intresse och en djupare förståelse för eleverna och deras behov.
Du är också ett stöd för eleverna under övriga aktiviteter, exempelvis under raster, måltider och vid hygienskötsel. Arbetet kan emellanåt vara fysiskt krävande beroende på den enskilde elevens behov. Flera elever har stort behov av stöd i alla sammanhang i skola och på fritids. Du förväntas därför kunna delta i ett brett spektrum av aktiviteter.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
• en beteendevetenskaplig eller socialpedagogisk utbildning alternativt annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten
• erfarenhet av, och intresse för arbete med elever i behov av särskilt stöd
• en positiv elevsyn och utgår från att elever kan och vill
Det är starkt meriterande om du har utbildning eller erfarenhet av att arbeta utifrån positivt beteende stöd PBS eller tillämpande beteende analys TBA.
Du kan arbeta självständigt och i grupp och du har vana att arbeta med olika elever och kunna växla nivå/förhållningssätt efter elevernas individuella behov.
Du känner dig trygg med att möta vårdnadshavare och verkar för en bra samverkan mellan hem och skola.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Täby kommun erbjuder
Förutom ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete erbjuder vi också en arbetsplats med en positiv anda samt service och bemötande i fokus.
På vår hemsida www.taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun.
Övrigt
Låter det intressant? Registrera din ansökan på vår hemsida genom knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mejl eller brev. Sista ansökningsdag är 2022-11-01. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden vilket innebär att tjänsten/tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Tjänsterna är en tillsvidareanställning på heltid.
Tillsättning sker enligt överenskommelse.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.
Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.
Inom utbildnings verksamhetsområde arbetar vi mot högt uppsatta verksamhetsmål och meritvärdena för Täbys kommunala grundskolor ligger i toppskiktet i landet.
Täby akademi för pedagogisk professionsutveckling, i samarbete med nationella och internationella lärosäten såsom Harvard, bidrar till att kommunens pedagoger och skolledare tillhör spetsen i Sverige. Vi arbetar långsiktigt och systematiskt för att Täby ska ha Sveriges högsta utbildningskvalitet där lärandet är tillgängligt för varje elev.