OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Till vår hamnverksamhet i Stockholm söker vi nu en resursplanerare för att stötta upp vår befintliga verksamhet.
Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2015 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.
Logent Ports & Terminals AB i Stockholm har stuveriarbetare i samtliga tre innerstadshamnar i Stockholm och hanterar rullande enheter av och på de båtar som trafikerar dessa hamnar. Genom vår gedigna erfarenhet från hantering av bilar, trailers och övrigt RoRo-gods kan vi erbjuda de rederier som anlöper någon av hamnarna en fullservicetjänst, från förtöjning till lastning/lossning av fartyg. Vi är även verksamma i containerhamnen där vi lossar och lastar containerbåtar.
Arbetsuppgifter
I rollen som resursplanerare kommer du att ha många bollar i luften samtidigt. Din huvudsakliga uppgift är att planera personalen för att uppnå en så effektiv produktion som möjligt. Du kommer vara processägare för hela resursplaneringen vilket bland annat innebär schemaläggning av personal, tidregistrering, attest samt uppföljning. Du kommer även vara ansvarig för vårt ISO-arbete, hantera arbetsmiljörapporter och försäkringsärenden, göra inköp, sköta viss ekonomisk rapportering samt uppföljning. Detta är en ny tjänst vilket innebär att det finns möjlighet att själv påverka tjänsten och dess innehåll.
Tjänsten är på heltid och är en projektanställning om minst 6 månader. Tjänsten är belägen i Frihamnen i Stockholm och du rapporterar till platschef för stuveriverksamheten i Stockholm.
Krav
Vi söker dig som är nyexaminerad från högskolan eller har motsvarande erfarenhet/utbildningsbakgrund som kan bedömas likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av resursplanering och övrigt administrativt arbete sedan tidigare. Du behöver ha systemvana, goda kunskaper inom Excel samt vara flytande i svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta operativt. Har du arbetat med arbetsmiljöfrågor eller med ledningssystem (exempelvis ISO) ser vi det som en fördel.
Som person är du ansvarstagande, strukturerad och har en god analytisk förmåga. Du gillar att jobba med flera arbetsuppgifter samtidigt och gör detta genom att ha en tydlig struktur med prioriteringar utifrån deadlines. Du gillar att arbeta självständigt men förstår vikten av ett väl fungerande samarbete för att nå teamets gemensamma mål. Vidare är du en positiv person som uppskattar kontakt med såväl interna som externa personer.
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.
Kontaktpersoner på detta företaget
Nathalie Wiklund
Annelie Engström
Anne von Blixen
Stina Claussen
Anne von Blixen
Ann-Sofie Falkemar
073-3243195
Oscar Andersson
+46 708 - 79 30 31
Love de Val
Love de Val
Patrik Nielsen