OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av två politiska nämnder: Humanistiska nämnden och Omsorgsnämnden. Med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta administrativt i nära samarbete med enhetschef.
Som resursplanerare arbetar du bland annat med planering, schemaläggning, bemanning, rekrytering och andra chefsstödjande personalrelaterade uppgifter.
Du kommer att delta aktivt i förändringsarbete, stötta upp i specifika uppgifter ute i grupperna. Du kommer administrera och attestera i lönesystemet Personec P.
I arbetsuppgifterna ingår även att granska ansökningar om merkostnadsersättning för att säkerställa att efterfrågade handlingar bifogas och är korrekta.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete i kommunal verksamhet eller annan erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer tillräcklig.
Erfarenhet från verksamhet och erfarenhet av arbete i Personec P, Office paketet och Proceedo är meriterande. Det är meriterande med kunskap om gällande bestämmelser kring arbetstidslagen.
Du har en god samarbetsförmåga, är strukturerad och van att arbeta självständigt. Personlig lämplighet bedöms som viktig i tjänsten.
Giltigt körkort med behörighet B är ett krav.
http://inspiration.ornskoldsvik.se/
Örnsköldsviks kommun ingår i ett finskt- och samiskt förvaltningsområde.
I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.