Resursplanerare till Hamnen för omgående start!

Arbetsbeskrivning

Experis Engineering erbjuder kompetensförsörjning av tekniska chefer och specialister via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Engineering finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av planering av personal, ordinarie och tidsbegränsad behovspersonal. Som resursplanerare har du daglig kontakt med olika målgrupper inom den egna gruppen samt andra enheter inom terminalen. Du ansvarar för uttagning av personal till övertid, beställning av extra personal samt handläggning av ledighetsansökningar och tidrapportering och schemaläggning. Du skall även kunna följa upp, analysera och bemanningen i såväl system som i rapportering till chef.

Du är Superuser i schemaläggningssystemet TimeKey, vilket förutsätter mycket goda kunskaper inom systemet. Du förväntas självständigt driva, genomföra och kommunicera planering, förändringar och uppdateringar av såväl system som resursbehov.
Du deltar vid startmöten och överlämnar underlag för startmöte till lagkaptenerna/chef samt till teknik och berörda Dispatchers.


Vem är du?
Vi söker dig som har en god kommunikations- och samarbetsförmåga och en förtroendeingivande personlighet.

Du bör ha:
•Eftergymnasial utbildning med logistisk inriktning eller dokumenterade motsvarande kunskaper.
•Mycket goda kunskaper i TimeKey
•Mycket goda datorkunskaper genom eftergymnasial påbyggnad och/eller motsvarande kunskaper genom mycket god datorvana.
•Meriterande om du har erfarenhet av terminalverksamhet och/eller logistik.
•Goda kunskaper inom engelska i tal och skrift.
•Självgående och drivande då du är ensam på din position


Om tjänsten:
Tjänsten är ett vikariat då nuvarande medarbetare ska gå på föräldraledighet. Uppdraget startar i mitten på Maj och sträcker sig fram till 2016-02-10 med chans till förlängning. Arbetetstiden är schemalagt dag och kväll. Helgarbete kan förekomma.


Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid.
För att få en kontinuerlig uppdatering av våra konsult- och rekryteringsuppdrag rekommenderar vi dig som sökande att gå med i vår nätverksgrupp på LinkedIn Experis Engineering Väst.


Kontakt:
Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att ansöka via länken till höger. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om Experis Engineerings konsultverksamhet är du välkommen att kontakta Talent Sourcer Gabriella Mjölnevik på gabriella.mjolnevik@se.experis.com.

Varmt välkommen med din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Sköld

Tomas Löfgren
+4687642585
Alexandra Johansson
031-61 72 53
Therese Fyhr
011-191898
Tina Linnér

Sara Williamsson
0470-74 55 82
Iréne Lindgren
021-15 12 06
Jens Lindroth
033-487976
Mattias Sahlström
08 736 11 13
Christian Ahlgren
011-194356

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Engineering Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 27 mars 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024