Retail Development Specialist

Retail Development Specialist

Arbetsbeskrivning

Vi som jobbar på KappAhl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka!

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Vi siktar mot att allt vi gör ska göras på ett mer hållbart sätt. Idag består 70% av våra produkter av mer hållbara material och målet är att den siffran ska vara 100% senast år 2025. 2018/2019 var omsättningen 4,9 miljarder SEK. Mer information finns på www.kappahl.se.


Nu söker vi en vikarierande Retail Development Specialis till vår butiksorganisation. Vi söker en person som vill vara med på KappAhls fortsatta förändringsresa! Retailbranschen befinner sig i förändring och vi på KappAhl har en spännande resa framför oss – denna tjänst är nyckelroll i arbetet att rusta våra butiker för framtiden!

Vi erbjuder Retail Development Specialist huvudsakliga ansvarsområde är att bidra till utvecklingen av fysisk butik. Utvecklingen skall ske utifrån tydligt mål att ytterligare förbättra driften och i denna tjänst med fokus på framförallt MPOS och Quinyx.

I rollen som Retail development specialist ansvarar du för utvecklingen av system och dess funktion på KappAhls alla marknader. I ansvaret ingår systemägarskap samt att kravställa och förvalta befintliga system.

Du har en god dialog med butik och säkerställer att vi på KappAhl arbetar med utveckling som efterfrågas och är förankrat utifrån både användare och ett butiksdriftsperspektiv. Du förväntas ha god inblick i dina specifika ansvarsområden och proaktivt lyfta utvecklingsbehov genom att informera och inspirera landsorganisationen. För att säkerställa att KappAhl både utvecklas och följer strategier och affärsbehov är det viktigt att du hela tiden håller dig uppdaterad på respektive system och har god förståelse för hur olika funktioner och aktiviteter kan utvecklas och förbättras.

Omvärldsbevakning är såklart viktigt för att KappAhl ska fortsätta utvecklas. Genom att du med ett reflekterande omni-perspektiv håller dig uppdaterad om aktuell och framtida omvärld, säkerställer du att arbetsprocesser, kompetens och kunderbjudanden inom ditt område utvecklas kontinuerligt och skapar värde för både KappAhls kunder och medarbetare.

I rollen som Retail Development Specialist förväntar vi oss att du upprätthåller en god kommunikation med land och övriga organisationen. Du ansvarar även för att utveckla Super Users. Du ska ge dem stöd och utbildning för att de på bästa sätt ska kunna stötta organisationen utifrån varierade behov.

Din profil Vi söker dig som har god systemförståelse och ett stort intresse av system. Du bör ha erfarenhet från butiksdrift samt vana att arbeta med schemaläggning. Det är en stor fördel om du har kunskap i programmen Microsoft Dynamics och Quinyx.

Din personlighet Vi söker dig som är analytisk, handlingskraftig och kommunikativ och som har lätt för att nå fram och skapa relationer med olika roller i organisationen. Det är viktigt att du kan sätta dig in i mottagarens roll och kunna förklara utifrån dennes aspekt.

Som person är du ansvarsfull, lyhörd, pedagogisk och handlingskraftig. Du är nyfiken på branschens förändringar och har kapacitet att driva utveckling och förbättringar. Samtidigt har du en god förmåga att se helheten och står för professionalism och hög service. Du ska kunna sälja in idéer och förslag så att de skapar engagemang och motivation och kunna förmedla budskap och information på ett enkelt och tydligt sätt.

Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful!

Är du intresserad? Tjänsten är ett vikariat till och med juni 2022 med placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.

Du ansöker enkelt genom att besvara några korta frågor och bifoga ditt CV (personligt brev ej nödvändigt). Din ansökan ser vi fram emot snarast, dock senast den 30 april via www.kappahl.se/lediga-jobb.

Vi arbetar med löpande urval, och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta Åsa Witkarsson, Country Support Manager, på telefon 0704-715731.

Facklig företrädare för Unionen är Barbara Matanovic, telefon 0704-715 641.
Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, telefon 031-7715643.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kamilla Hägg
+46 702551346, +46 702551346
Fredrik Elg
+46 706017907
Damir Egert
+46 704715562
Anna-Lena Wendt
+46 317715569, +46 704715569
Monica Lindh
+46 707723261
Hanna Ortlieb
+46 573-21990
Lena Lind
+46 707472126
Lotta Ländell
047074 91 90
Jessica Karlsson
040-430314
Anna Werling
0526-405 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KappAhl
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Box 303
None

Postadress

Box 303
Mölndal, 43124

Liknande jobb


System Manager to Boliden Group

System Manager to Boliden Group

23 december 2024

Team coach/Systemförvaltare

Team coach/Systemförvaltare

20 december 2024

Systemförvaltare, Tjänsteområde HR och Lärande

Systemförvaltare, Tjänsteområde HR och Lärande

20 december 2024