OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en spännande koordinerande roll inom retail och vill vara en del av ett växande globalt företag? Då kanske du är den vi letar efter! Rituals är nu på jakt efter en Nordisk Retail Koordinator som vill vara med på vår resa mot framgång.
Vi på Rituals strävar efter att ge dig de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll samtidigt som vi vill att du ska ha roligt och trivas i din arbetsmiljö. Vår företagskultur är öppen och inkluderande, och du kommer att arbeta i en innovativ och inspirerande miljö i ett företag som ständigt växer. Är du redo att stötta våra butiker i Norden och se till att våra kunder får en fantastisk shoppingupplevelse? Läs vidare för att lära dig mer om rollen.
DIN ROLL
Som Retail Koordinator kommer du att spela en viktig roll genom att erbjuda operativ och administrativ service support till våra butiker, butikschefer, Area Managers och huvudkontoret. Du kommer att vara delaktig i förberedelserna, stödja vid butiksöppningar och se till att vårt koncept och vårt arbetssätt följs noggrant.
Denna roll är nordisk i sitt fokus, och du kommer att samarbeta med dina kollegor för att stödja våra butiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Du kommer också att vara ansvarig för att koordinera, kommunicera och uppdatera information mellan lokala och globala huvudkontor i Amsterdam samt våra butiker. Därför förväntas du använda engelska som ditt dagliga arbetsspråk.
Tjänsten är baserad på vårt nordiska huvudkontor, beläget i vackra lokaler på Stureplan i Stockholm city. Du kommer att rapportera till och stödja Retail Operations Manager Nordics och ingå i ett team bestående av 4 personer.
KVALIFIKATIONER
För att vara framgångsrik i rollen söker vi dig med:
Eftergymnasial utbildning
1-3 års erfarenhet inom en koordinerande roll, helst inom Retail.
Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel.
Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
För att trivas och lyckas i rollen bör du ha en stark förmåga till självledarskap, kunna ta egna initiativ och vara skicklig på att prioritera både dagliga uppgifter och större projekt. Du är serviceminded och trivs i ett snabbt tempo samt är bekväm i en föränderlig arbetsmiljö, eftersom vi befinner oss i en period av expansion. Att ständigt sträva efter förbättring och utmaningar ska vara en del av din motivation, och du bör trivas med att ha många kontaktytor.
VAD HAR VI ATT ERBJUDA?
Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en spännande bransch och i ett bolag som har en mycket positiv utveckling och stark tillväxt. Du välkomnas till ett härligt och varmt team med stark sammanhållning, där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter samtidigt som man hjälps åt och bidrar till Rituals fortsatta framgång. Som anställd på Rituals har du stora möjligheter att växa och få ta ansvar.
VÅRA RITUALER
“Vi är inte här för att sälja skönhet, vi är här för att du ska må bra!” Raymond Cloosterman, CEO Rituals.
Rituals vill hjälpa dig att slå ner på takten i ditt stressiga liv, att skapa meningsfulla stunder och att påminna dig om att uppleva dessa stunder med glädje.
Vår ambition är att bli världens främsta varumärke inom kosmetik. Och för det behöver vi passionerade, energiska, ambitiösa och drivna människor som hjälpa oss att uppnå våra mål. Det här kan kännas som en paradox, men inom vårt företag kompletterar meningsfullhet och prestation varandra som yin och yang.
Människor är de ultimata ambassadörerna för vårt varumärke.
INTRESSERAD?
Om du är intresserad av den här tjänsten och din profil matchar de krav vi söker, ser vi fram emot din ansökan. Skicka in din ansökan via annonsen redan idag då vi genomför urvalsprocessen löpande.
Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ulrika Eklund Lundberg, på recruitment.nordics@rituals.com.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för att säkerställa korrekt hantering av dina personuppgifter. Ansökningar via e-post kommer inte att inkluderas i vår urvalsprocess.