OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren ledare med säljbakgrund som drivs av försäljning och ledarskap? Vi söker nu en Retail Manager/Försäljningschef som har det övergripande försäljningsansvaret och ansvar att utföra och leda företagets strategiska plan i det vardagliga arbetet. Det innebär primärt att du tillsammans med butikschef och fältsäljare ska öka produkt- och tjänsteförsäljningen i de områden du ansvarar för. Vi är bland annat stolt återförsäljare av Husqvarnas produkter vilket blir ditt främsta fokus.
Som Retail Manager/Försäljningschef är du ansvarig för försäljning och den övergripande driften. Vi tror att du är en prestationsdriven och affärsmässig person som har erfarenhet av att arbeta med personal och försäljning i liknande roller. Du trivs med att vara en del av den dagliga verksamheten och du har även goda strategiska förmågor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer vara:
- Personalansvar för 1-2 butikschefer och 3 fältsäljare
- Öka försäljningen genom att utveckla säljprocesser och coacha din personal
- Sammanställa och analysera resultatrapporter
- Rekrytering och utbildning av personal
- Delta på personalmöten och stötta butikschefer och säljare i deras vardag
Du kommer arbeta nära VD som även blir din närmsta ledare. Du ansvarar för att utföra bolagets strategi och målsättningar. Du är i alla lägen en god förebild som inspirerar och engagerar din personal. Dina direktrapporterande kollegor består av butikschefer och fältsäljare.
Vi ser även att du har följande erfarenheter och egenskaper:
- Minst 3 års erfarenhet av försäljnings- och personalansvar
- Har dokumenterat goda resultat inom butiksdrift, både som säljare och ledare
- Kunskaper inom butiksekonomi och du har idéer hur du tillsammans med teamet förbättrar nyckeltal
- Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av B2B-affärer
- Talar flytande svenska och engelska
- Är en naturlig inspiratör och motivator för dina butikschefer och personal
- Är en ledare med högt driv och engagemang
- Är lösningsorienterad
- Är duktig på att prioritera
- Förmedlar målsättningar på ett tydligt och engagerande sätt
Du blir anställd på Mashup Agency, som är en växande retailbyrå. Mashup har drivit flera butiker i Stockholm som både Franchisetagare och återförsäljare och hjälper även andra företag med fysiska butiksaktiveringar. Vi ser stor potential på marknaden och letar nu efter rätt person som vill vara med i vår tillväxtresa. Vi erbjuder dig en utvecklande och spännande tjänst i ett expansivt bolag. Vi erbjuder även en konkurrenskraftig ersättning i form av månadslön + provision och friskvårdsbidrag.
Arbetsort: Stockholm
Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning
Vi håller intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2023-12-17. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.
Lär dig mer om vårt företag på WorkShop (https://www.work-shop.com/) och följ oss gärna på Facebook (https://www.facebook.com/workshoptheconsumerexperienceagency), LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/724670/admin/) och Instagram (https://www.instagram.com/workshopretail/)!