OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Samsung
Allt Samsung gör drivs av en orubblig passion för excellens - och ett orubbligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringen konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Samsung har i 70 år haft siktet inställt på framtiden och att förutse marknadens behov och krav för att styra företaget mot långsiktig framgång. Som Retail Marketing Communications Lead kommer du ha en integrerad del i att säkerställa att Samsung håller sig på marknaden och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv.
Din roll
Retail Marketing Communications Lead är en del av TV/Audio Marketing-teamet och arbetar dagligen med kollegor inom TV/Audio-divisionen. Visionen är att leverera den bästa möjliga produktsynlighet och kommunikation hos återförsäljare över hela Norden i syfte att hjälpa Samsung positionera sitt varumärke och stötta försäljningen både idag och i framtiden. På en daglig basis kommer arbetet att innebära uppgifter som att arbeta igenom företagets strategi för synlighet i detaljhandeln, anpassa sig till återförsäljare och marknadsföringsteam i hela Norden och utveckla kommunikation i butik, aktiveringar och visuella bilder för varumärkesuppbyggnad. Om det driver dig att vara nära försäljning och leverera en briljant konsumentupplevelse, då är det här jobbet för dig!
Det övergripande målet för rollen är att öka varumärkespreferensen, skapa begär och övervägande till våra TV- och ljudprodukter för att hjälpa Samsung att förbli det mest innovativa och konsumentfokuserade varumärket i Norden. Du blir en mycket viktig del av det bredare marknadsföringsteamet, som arbetar med ett 360-graders mindset. Det viktigaste uppgift är att ta Samsungs övergripande marknadsföringsstrategi och omvandla den till en detaljhandelsstrategi för synlighet och kommunikation hos återförsäljare. Du drivs av att maximera effekten av allt du levererar för att säkerställa att detaljhandelsupplevelsen hjälper konsumenterna att konvertera till att köpa Samsung-produkter och få dem att bli entusiastiska över att förstå Samsungs produkter. Att koppla samman detaljhandelsupplevelsen och kommunikationen med hela konsumentresan genom digitala ATL- och kanalkampanjer är något du är van vid, och du ser detta sömlösa samarbete som något som bör perfektioneras.
Plats: Stockholm, Kista
Omfattning: Heltid
Typ av uppdrag: Konsultuppdrag
Startdatum: Omgående
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Utveckla den nordiska handelskommunikationsstrategin i linje med den nordiska marknadsstrategin
- Implementera och underhålla Samsungs kommunikation i butik med målet att öka varumärkesnärvaron och öka försäljningen
- Fastställa försäljningsstrategin i butik och anpassa strategin till försäljning och återförsäljare
- Skapa både varumärkesbyggande, produktförståelse och säljdrivande kommunikation för kampanjer, produktlanseringar och alltid på positionering
- Ansvara för hela livscykeln för material i butik (digitalt och fysiskt): design, produktion, installation och underhåll
- Upprätta guider för fältpersonal och tredjepartsbyråer
- Säkerställa stark ROI för alla POS-leveranser
- Identifiera analysbehov baserat på tillgänglig POS-data, delta i analys och definiera slutsatser och åtgärder
- Ansvara för budget för butikskommunikation med syfte att spara kostnader och att öka ROI
Din profil
- Minst 4 års marknadsföringsprojektledning, gärna inom detaljhandel eller butikskommunikation
- Säker och skicklig på marknadsföringsprojektledning med bevisad erfarenhet av att leverera projekt med flera intressenter, snäva deadlines och med stark ROI
- Beprövad meritlista för att sätta planer baserade på övergripande marknadsföringsstrategi och anpassa planer med både interna och externa intressenter
- Erfarenhet av att arbeta med butiker, med god förståelse för detaljhandel och shopparbeteende under köpresan
- Bevisad erfarenhet av att identifiera och tillämpa konsumentinsikter framgångsrikt för att skapa en stark konsumentupplevelse
- Erfarenhet av att leda byråer: ledning av projekt, budget och leverans
- Säker erfarenhet av budgethantering och optimering av ROI av alla projekt
- Kreativ problemlösare med en naturlig drivkraft att se lösningar istället för problem som kommer att leva efter vårt varumärkes etos "Do what you can't"
- En djärv och ambitiös men ödmjuk marknadsförare som trivs i en fartfylld, mycket föränderlig miljö utan att tappa motivationen eller fokus på slutmålet
- Utmärkt kommunikationsförmåga på både svenska och engelska
Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas hos Samsung måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Samsung med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 27 55.Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)