Retention Manager till vår Online-verksamhet i Göteborg/Stockholm

Arbetsbeskrivning

Resia är ett värderingsstyrt försäljningsbolag med tillgänglighet, kompetens och personligt engagemang i fokus. Vår verksamhet omfattar försäljning av semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens i 55 butiker, på Internet och per telefon. Hos oss jobbar branschens vassaste resesäljare - deras passion, kompetens och långa erfarenhet av försäljning och resor är vårt viktigaste konkurrensmedel. Vi har Sveriges ledande kompetens, bredaste produktutbud och samarbetar med små och stora varumärken och aktörer inom både semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens.

Resia utsågs till bästa affärsresebyrå 2007, 2009, 2010, 2011, 2012 och 2013 - vinnare av Business Travel Award!

Resia bedriver e-handel inom fyra olika varumärken, Resfeber.se, Boxoffice.se, Resia.se och Flygofar.se, samt dess motsvarigheter i Norge och Danmark.

I Göteborg finner du vårt huvudkontor - Servicecenter - som stödjer försäljningen med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, IT-utveckling, marknadsföring samt strategisk utveckling. I Stockholm finner du vårt kompetenscenter inom Online.Beskrivning av tjänsten
Vi söker dig som älskar att samla in och analysera CRM data, aktiviteter hos existerande kunder, analysera och dra slutsatser för att utveckla och förbättra kund-upplevelsen och skapa mer-intäkter på existerande kundbas. Du är en person som har erfarenhet av att utveckla och förstå hur vi ska utveckla livstidslängden och livstidsvärdet hos våra kunder samt älskar att analysera detta.
I verksamheten kommer du ha en direkt inverkan och påverkan på våra intäkter genom att använda olika verktyg.

Din profil
Vi söker dig som har en tydlig drivkraft på ditt kompetensområde men en ödmjukhet inför helheten. Du är resultatinriktad och håller dig ständigt informerad kring trender och nya tekniker. Du hanterar högt tempo och oväntade situationer med stabilitet och fokus på rätt saker. Du har en god samarbetsförmåga och trivs i samarbete mot ett gemensamt mål. Det är viktigt för oss att du är kundorienterad.

Du är en expert inom CRM, web analys och har gärna erfarenhet av dessa omårdet sedan tidigare. Vi ser gärna att du arbetar inom web-industrin och har goda kunskaper om hur webben och dess flöden och affärslogik fungerar samt hur du arbetar med kund analyser. För att vara framgångsrik inom området är det viktigt att du har goda kunskaper inom hantering av data, databaser och andra verktyg som har till avsikt att generera och sammanställa analys av data och dess slutsatser som t.ex Microsoft Office programs (Excel ++), Google Analytics och andra web analys verktyg inklusive möjliga kampanjsystem och e-mail-system. Det är också viktigt att du kan arbeta med att skapa rapporter och utveckla affärsmässiga slutsatser.

Kvalifikationer



• Att kunna identifiera livstidscyklar baserat på CRM-data, skapa KPI:er och stödja CRM mål med adat och analyser.

• Utveckla beteende data och värdebaserad segmentering

• Utveckla modeller för att förutse churn, konvertering och köp-beteenden

• CLV/LTV modellering

• Kunna kombinera transaktionsdata med kund-beteendedata

• CRM ROI och kund-lönsamhet

• CRM kampanjanalyser

• VIP segment analyser

• Stark förmåga att extrahera aktionsorienterade insikter via komplexa och multi-dimensionella datamängder

• Passion för datamining

• Förståelse för affären, ROI och lönsamhet

• Erfarenhet inom e-handel och/eller digital marknadsföring

Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid

Placeringsort
Göteborg eller Stockholm

Tillträde
Enligt överenskommelse

Kontakt
Har du frågor om tjänsten, kontakta vår Onlinechef Krister Bergström via e-post: krister.bergstrom@resia.com eller på telefon: 0703- 52 56 22

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast den 17 januari 2014 via www.resiatravelgroup.se/jobb. Klicka på knappen ”Ansök” där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev. Urvalsprocessen kommer att inledas omgående med fortlöpande intervjuer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 23 december 2013

Besöksadress

Nya Stadens Torg 15
None

Postadress

BOX 1114
Göteborg, 40523

Liknande jobb


Mystery Guest i Östersund

Mystery Guest i Östersund

28 november 2023

Marknadsundersökare

Marknadsundersökare

26 november 2023