Retur- och reklamationshandläggare för omgående start

Retur- och reklamationshandläggare för omgående start

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi en retur- och reklamationshandläggare till vår kunds logistikverksamhet i Göteborg. Övergiprande ansvarsområden för tjänsten är att ta emot och hantera retur- och reklamationsförfrågningar samt att kreditera kunder. Viss fysisk hantering av returer/reklamationer förekommer också. Tjänsten ingår i logistikssupportteamet och hantering av avvikelser och frågor från kunder, leverantörer, medarbetare och externa aktörer med hjälp av olika system ingår i dina arbetsuppgifter. Tjänsten innefattar även en del dokumentation och att säkerställa att uppsatta rutiner följs och att flödet fungerar som det ska.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ta emot retur- och reklamationsförfrågningar
• Genomföra ankomstkontroll och lagerläggning av returgods
• Kreditera kunder och kontroll av fakturor i händelse av avvikelser
• Support vid logistikrelaterade frågor
• Avvikelsehantering för gods in och ut

Uppdraget är på heltid med start omgående och varar till en början i 3 månader.

Din profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att arbeta med lager och/eller transportrelaterade frågor. För att lyckas väl i rollen krävs kompetens inom problemlösning, logistiska flöden och ekonomi. Som person är du serviceminded, strukturerad, analytisk och processorienterad.

Krav:
• Gymnasieutbildning gärna kompletterad med eftergymnasial utbildning
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska. Både i tal och skrift
• God kunskap om lagerdatasystem
• Datorvana
• Meriterande är erfarenhet från support av affärssystem Movex samt kundtjänstrelaterad erfarenhet

Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.

Läs mer på www.logent.se

Om ansökan
Uppdraget ska tillsättas omgående och vi behöver därmed din ansökan med CV och personligt brev omgående. Ansök via annonsen, vi har dessvärre ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Har du frågor eller vill veta mer kontakta cornelia.apelqvist@logent.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Lantz

Linnea Hodin
0707163942

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Logent Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 26 januari 2021

Besöksadress

HAMMARBY KAJ 14
None

Postadress

HAMMARBY KAJ 14
Stockholm, 12030

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024