OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MediCarrier AB är Region Stockholms logistik- och transportföretag, vårdens externa lager och med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi är ett dynamiskt, snabbväxande bolag och en viktig del att Region Stockholm är en attraktiv, hållbar och växande region.
Bolaget omsätter nästan 1 miljard kronor, ett sortiment med över 14.000 artiklar, hanterar 9.000 orderrader per dag och gör 30 000 angöringar per månad.
Region Stockholm står inför många spännande och viktiga utmaningar och möjligheter där MediCarrier behöver vara i framkant för att stötta och bidra till den utvecklingen.
Rollen
Du tar emot nästan dagligen kundreturer och undersöker orsaker till returerna. Du bedömer om den ska vara godkänd eller om det finns andra orsaker till att en vara blir returnerad. Om returen inte är godkänd ska kunden få en tydlig orsaksförklaring utifrån fastställda riktlinjer och rutiner.
Du kommer arbeta med ett brett nätverk av kontakter. Det är viktigt att hålla fastställda tider för rapportering till kunder, ekonomiavdelning, m.m.
MediCarrier vill ständigt effektivisera sin verksamhet och även returhanteringen. Du arbetar systematiskt både för att minska antalet returer hos kund och att öka kvalitetsmedvetenhet internt på MediCarrier. Kvalitetsmedvetenhet skapas bl.a. genom att påvisa brister, förtydliga rutiner, förklara finansiell inverkan hos kund och MediCarrier osv.
Till din hjälp kommer du använda affärssystem och WMS för undersökning och registrering. Dessutom kommer du i kontakt med IMI Order och IMI Warehouse på MediCarrier.
Dina arbetsuppgifter både med administrativa arbetsuppgifter och lagerarbete. Lagerarbetet består av exempelvis att undersöka hur lagerplatser är uppmärkta, hur artiklar är packade m.m.
Din bakgrund
Erfarenheter
Minst fem års erfarenhet av lagerarbete
Dokumenterad erfarenhet av kundkontakter
Mycket god datorvana: MS Office (excel, outlook, word) och affärssystem
För att klara av arbetet behöver du kommunicera tydligt, både internt och externt (till kunder och leverantörer) på svenska som är vårt arbetsspråk
Meriterande
God produktkännedom inom sjukvårdsflödet
Ekonomisk erfarenhet (returpåverkan på ekonomin)
Behärskar IMI Order och IMI Warehouse
Din personlighet
Självständig och ansvarstagande
Serviceinriktad och med mycket god samarbetsförmåga
Kvalitetsmedveten och med god analytisk förmåga
Arbetar strukturerat, stark egen drivkraft och lösningsorienterad
Har en hög närvaro
Ha stark fysik som klarar tunga lyft vid behov
Du vill vara en god förebild utifrån våra värdeord: kompetens, pålitlighet, samverkan och öppenhet - som präglar ditt arbetssätt och uppförande.
Övrig information
Provanställning tillämpas
Tjänsten är på heltid
Tillträde snarast, enligt överenskommelse
Arbetstider måndag-torsdag 07:30-1600, fredag 07:30-15:30. Flextid tillämpas.
Arbetsplatsen är belägen i Spånga
Ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 3 maj 2020. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta HR-specialist Sara Hansson på tel: 072 5828760 eller rekryterande chef Katarzyna Novin på tel: 070 4842833
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Transportchef Åke Haglund
08-505 347 51
Personalchef Nina Hird
08-795 28 41
Vision Dan Stegeby
08-795 28 08
Logistikchef Jan Treffenberg
, tel: 08-795 28 19 eller mobi
Personalchef Nina Hird
tel nr 08-795 28 41, mobil 070
Vision Dan Stegeby
tel nr 08-795 28 08, mobil 070-484 28 17
Marknadschef Birgitta Bergqvist
08-795 28 46, 070-089 15 95
Personalchef Nina Hird
08-795 28 41, 070-484 28 41
Platschef Nina Hird
Sara Hansson
0725828760