OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inledning
Har du god kunskap inom arbetsrätt och vill ta ett helhetsgrepp över HR-frågorna samt löneutbetalningarna i ett expanderande bolag inom tillverkande industri? Då kan du vara rätt person för tjänsten som HR-ansvarig hos Revent International AB!
Information om tjänsten
Revent International AB är tillverkare av bakugnar där den första stickugnen uppfanns redan på 1950-talet och har sedan dess blivit den mest sålda stickugnstillverkaren med representation i fler än 50 länder runt om i världen. Revent jobbar ständigt med att utveckla kvalitén på sina ugnar samt att minska energiförbrukningen, som ett bidrag till ett mer hållbart samhälle!
Revent fortsätter att utvecklas och söker nu en HR-ansvarig till huvudkontoret i Upplands Väsby. I rollen förväntas du ta ett helhetsgrepp över HR-frågorna i organisationen och bidra med dina kunskaper om personalfrågor, personalekonomi och arbetsrätt. Du är löneansvarig och ansvarar för bolagets lönehantering med huvuduppgiften att se till att rätt lön betalas ut till bolagets anställda vid rätt tidpunkt, där systemen som används är Hogia och Monitor.
I dina 12 första månader i tjänsten blir du anställd som konsult via Simplified, med allas målbild att du därefter blir överrekryterad i en fast anställning direkt hos Revent.
Vi erbjuder dig
I den här rollen på Revent International AB får du möjlighet att ta ett helhetsgrepp och påverka företaget i rätt riktning inom ditt kompetensområde. Revent värnar om ett nära samarbete kollegor emellan och att bidra till varandras arbetsmiljö! Du kommer även ingå i ledningsgruppen och bidra med kunskap och statistik inom personalområdet till styrelsemöten.
Arbetsuppgifter
Vanligt förekommande arbetsuppgifter i rollen:
• Medverka i MBL-förhandlingar vid behov/efterfrågan. Ansvara för och utarbeta former för kontakter med fackförbund, arbetsgivarorganisationer, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och andra liknande organisationer.
•
•
• Ansvara för löneutbetalningar till alla anställda inom bolaget via systemen Hogia och Monitor.
•
•
• Övergripande ansvar för att implementera och underhålla en attraktiv och kundorienterad företagskultur. Förstå, driva och implementera företagets värderingar till chefer och anställda. Administrera företagets personalaktiviteter.
•
•
• Stötta chefer i deras vardagliga arbete gällande personalfrågor och rutiner. Samt i frågor gällande lönerevisioner, kompetensmodeller samt ledar- och medarbetarskap.
•
•
• Utveckla HR-processer, metoder och verktyg för bland annat kompetensförsörjning, ledarskap, lönebildning, arbetsmiljö, likabehandling och samverkan.
•
•
• Driva, utveckla, dokumentera och implementera ledningens arbetsmiljöarbete. Se till att varje chef vet sitt ansvar och att de agerar utifrån detta.
•
•
• Underhåll, uppdateringar och utbildning till chefer i PA-systemet samt Sjuk- och frisksystemet. Ansvarar för att hålla personalboken aktuell.
•
•
Vi söker dig som
Vi söker dig som har en relevant högskole-/yrkesutbildning i bagaget, med god kunskap inom arbetsrätt. För att lyckas i rollen tror vi att du behöver ha tidigare erfarenheter av arbetsuppgifterna, främst arbetsrättsliga förhandlingar. Som person hoppas vi att du har glimten i ögat och vill ha roligt ihop med dina kollegor på jobbet, samtidigt som du har skinn på nästan! Att du är en person med ordning och reda runt om dig, är en förutsättning för att lyckas i rollen.
Om du har erfarenhet av att arbeta med personalfrågor inom tillverkande industri/snarlik verksamhet är det meriterande, då majoriteten av medarbetarna arbetar inom produktion. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i systemet Hogia eller Monitor.
Krav för tjänsten är svenska och engelska i tal och skrift.
Övrigt
• Stad: Upplands Väsby
• Anställningsform: Visstid
• Tillträde: Så snart som möjligt
• Kontakt: Elin Eriksson, 073-828 21 18
I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval.