REVENUE CONTROLLER

Arbetsbeskrivning

Ligula Hospitality Group har sitt huvudkontor i Göteborg men med ett antal centrala medarbetare med placeringsort Stockholm som idag utgår från moderna och färgstarka Motel L i Hammarby Sjöstad.



Vill du vara med och leda samt coacha våra hotell till nya höjder? Vårt revenue management team befinner sig i en spännande och expansiv fas och vi förstärker därför vårt team med en revenue controller!

Vi tror att du är en analytisk person med erfarenhet av strategisk utveckling samt har goda kommunikationsegenskaper.

Du har ett sinne för detaljer och siffror, är strukturerad och har lätt för att sömlöst gå från att analysera på detaljnivå till att inta ett helikopterperspektiv. Du trivs i organisationer i tillväxt och vill vara med och påverka arbetssätt och processer.

Som revenue controller innebär ditt arbete att såväl strategiskt som operativt leda och coacha en grupp av våra hotell med målet att öka intäkter, optimera lönsamhet och växa marknadsandelar. Genom kontroll och uppföljning av hotellens dagliga revenue managementarbete ger du förutsättningar och riktlinjer till ansvariga på respektive hotell. Detta innefattar bl.a. optimering av segment, rumstyper, distribution, prissättning, prognostisering & rapportering. Du arbetar i nära samarbete med hela den kommersiella avdelningen, våra regionchefer samt general managers på hotellen.

Önskvärda erfarenheter/kompetenser:

- Ett par års erfarenhet inom revenue management.
- Ingående kunskap om hotellbokningssystem (PMS).
- Erfarenhet från att ha arbetat med revenue management system (RMS). Vana att hantera och analysera stora mängder data.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift med goda kommunikations- och presentationskunskaper.
- Goda kunskaper att arbeta i Office, Word och Excel, samt med fördel någon form av CRM-system.

ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Du rapporterar till Head of Revenue, Distribution & Systems och din placering är i Stockholm. Tjänsteresor förekommer, både i Sverige och utomlands.

För mer information kring tjänsten, kontakta Fredrik Ternsjö, Head of Revenue, Distribution & Systems; 0704-34 46 06 alt. fredrik.ternsjo@ligula.se

Ansökan görs på www.ligula.se/karriar.
Sista ansökningsdatum är den 17 januari 2022 med tillträde enligt överenskommelse.
Lämpliga kandidater kallas löpande under rekryteringsprocessen.

Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ligula HK Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2021
  • Ansök senast: 17 januari 2022

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024