OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Revenue Manager till Scandic Star Sollentuna Scandic Star Sollentuna har ett strategiskt läge vid norra infarten till Stockholm, 50 meter från Sollentuna station och endast femton minuter från Stockholm city.Hotellet har 269 rum, alla inredda i varma färger och naturliga material.De flesta med separat sovrum och vardagsrum med plats för upp till 5 personer.Vi erbjuder en mängd olika möteslokaler, vår stolthet är hörsalen Colosseum med plats för 500 personer.Här förenas hög teknik med god akustik och våra kunder har möjlighet att genomföra allt från kreativa seminarier till hästauktioner.Vår Restaurang och Bar erbjuder affärsmåltider, konferensmåltider, a la carte, dagens lunch samt middagar för större beställningar av såväl affärs-, leisure- som sportgrupper.Ditt ansvarsområde och arbetsuppgifter.Till denna tjänst behöver vi rätt typ av lagspelare som får gästerna att trivas hos oss.Förutom traditionella egenskaper för en erfaren och framgångsrik Revenue Manager brinner du för våra värderingar: Personlig - du visar respekt och vågar bjuda på dig själv.Affärsmässig - du strävar efter att våra gäster ska jubla.Uppmärksamhet - du ser gästen, situationer och dina arbetskamrater.Sprider glädje - du tar varje chans att sprida glädje till gästerna och arbetskamraterna.Vi söker en kvalificerad Revenue Manager med stor passion.Vi tror att du är noggrann, flexibel, analytisk, har förmåga att prioritera och kan fatta snabba beslut.För att trivas hos oss motiveras du av högt tempo, engagerade kollegor och en nytänkande kultur.Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift samt kan presentera forecasts och ekonomiska analyser på ett lättförståeligt sätt.Som Revenue Manager ansvarar du för att maximera hela hotellets intäkter genom: Maximera hotellets intäkter genom ett effektivt Revenue Management arbete.Prognosticera och budgetera beläggning och ARR samt RevPar såväl kortsiktigt som långsiktigt.Fastställa och kommunicera strategier för att nå hotellets mål till Bokning-, Front Office- och Konferensavdelningen.Informera försäljningsavdelningen om bokningsläget och prognosen samt informera om eventuella leads eller kampanjer bör göras.Säkerställa hotellets tillgänglighet och pris i samtliga bokningskanaler fär att nå fastställda mål.Göra kontinuerlig konkurrensanalys och informera hotellets ledningsgrupp och försäljningsavdelning.Hålla Revenue Managementmöten kontinuerligt och vid behov de övriga avdelningarna.Strategiskt ansvar och utveckling av Revenue Management på olika avdelningar.Du förväntas också bidra till den fortsatta utvecklingen av vårt vinnande team på Scandic Star Sollentuna.Med din kunskap, engagemang och stora intresse inom Revenue Management skall du öka kunskapen och betydelsen av Revenue Management på hotellets övriga avdelningar.Du är en naturlig ledare som brinner för att utveckla och coacha dina närmaste medarbetare inom Revenue Management.Som person är du noggrann, flexibel och serviceminded.Du får saker gjorda och kan självständigt, såväl som i grupp, driva projekt och utveckling mot uppsatta mål.Din bakgrund.Du har erfarenhet av ledande befattning inom hotell eller annan liknande verksamhet.Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, såväl i tal som i skrift, är en förutsättning.Du har arbetat med ekonomi och har sinne för siffror och behärskar att genomföra ekonomiska uppföljningar.God kunskap om Fidelio.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Sandström
Malin Bergström
+46 721802162