Revenue Manager, Country Support Office Sweden, heltid

Revenue Manager, Country Support Office Sweden, heltid

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som älskar analys, att optimera affärer och som vill bidra till ett företag i världsklass

I rollen som Revenue Manager har du ett övergripande ansvar för att arbeta med de strategiska och taktiska ramarna för prissättningen av din hotellportfölj. Hotellportföljen består av ett antal hotell i Sverige. Ansvaret innebär att maximera hotellens och Scandics intäkter genom att erbjuda rätt pris till rätt kund vid rätt tillfälle grundat på relevanta analyser. I rollen ingår att arbeta i ett större team, att ha en tät dialog med andra intäktsansvariga inom olika kundsegment samt att bistå med prognoser och skapa insikter till beslutsunderlag inom hela företaget. Genom proaktivitet, analyser och kommersiellt fokus bidrar du till att skapa ännu bättre lönsamhet och att öka Scandics marknadsandel. Du har en god samverkan med kollegorna på hotellen, på sälj-, boknings- och marknadsavdelningarna. Din viktigaste uppgift är att optimera logiintäkterna för de hotell som ingår i din portfölj. På Scandic arbetar vi med prisoptimeringssystemet IDeaS G3.
Är du vår nya Revenue Manager?

Vår drömkandidat är nyfiken och har en hög analytisk förmåga. Du är drivande, proaktiv, resultatfokuserad och har ett sinne för komplexa siffror och detaljer. Du drivs av att hela tiden prestera lite bättre utifrån satta mål och tycker det är spännande och roligt att jobba i avancerade optimeringssystem. Du har en god samarbetsförmåga, är modig och trivs i en utvecklingsorienterad och föränderlig organisation.

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom prissättning eller analys/data och som drivit frågor utifrån ett lönsamhetsperspektiv. Vi vill att du har 2-5 års arbetslivserfarenhet från likvärdigt arbete eller av Revenue Management inom annan bransch. Det är meriterande med en akademisk utbildning inom ekonomi, statistik eller motsvarande samt kunskap inom boknings-/distributions-/revenueoptimeringssystem. Rollen kräver mycket god analytisk förmåga.

På Scandic vill vi utvecklas tillsammans med dig och hela teamet inom allt vad revenue management har att ge och du lever och delar självklart Scandics värderingar - Be Caring, Be you, Be a Pro, Be Bold.

Det här är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar provanställning. Placering Scandics huvudkontor i Stockholm.

Startdatum så snart som möjligt. Urvalet sker löpande.

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 22 augusti 2022

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


27 december 2024