OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cirkus Venues är en av de största aktörerna inom Stockholms evenemangs- och besöksnäring med restauranger, hotell och arenor koncentrerade till Djurgården. Koncernen består av Cirkus Arena & Restaurang, Hotell Hasselbacken, Backstage Hotel, Konsthallen, Pop Story samt Gasklockan 2 som öppnar i norra Djurgårdsstaden under 2026.
Vi söker nu en Revenue Manager med skarp blick och stor drivkraft!
Om rollen
Som Revenue Manager är din främsta uppgift att maximera intäkterna för alla enheter inom Cirkus Venues. Ditt arbete kommer vara väldigt varierande och innehålla både djupgående analyser samt snabba anpassningar.
Du kommer rapportera till Chief Operating Officer.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvar
- Utveckla och optimera hotellens prisstrategier för att maximera intäkter och öka marknadsandelar (RGI)
- Upprätthålla hotellens lagerkontroll och regelbundet ta fram rapporter
- Delta i implementering av affärsplan och övergripande strategi
- Optimera OTA-mix och säkerställa prisöverensstämmelse
- Säkerställa att tarifförfrågan och prisplaner upprätthålls
- Utvärdera och noga övervaka konkurrenters aktivitet och hur efterfrågan ser ut på marknaden
- Utveckla merförsäljande strategier inom organisationen
- Nära samarbete med samtliga enheter inom koncernen
- Löpande ta fram rapporter och analyser av marknaden och identifiera framtida efterfrågan på marknaden
- Arbeta med effektiv distributionsledning som styr affärer till våra bokningskanaler
Din profil
- Minst 1-2 års erfarenhet av revenue management, med fördel inom medel- till stora hotell
- Mycket goda kunskaper inom Microsoft Office-paketet (Excel, PowePoint, Word) eller andra liknande mjukvaror
- Erfarenhet och kunskap i systemen Mews, Duetto och BookVisit är meriterande
Utöver ovan har du lätt för att anpassa dig till en föränderlig marknad med snabbt skiftande trender. Du kan effektivt och flexibelt tillämpa dina strategier på olika verksamheter - food & beverage, biljettkassa, webbshop m.m. Därför behöver du ha mycket god analysförmåga samt full förståelse för hur besöksnäringen fungerar. Du är en lagspelare som kommunicerar och samarbetar mycket effektivt.
Omfattning och villkor
Tjänsten är heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Det finns möjlighet till distansarbete utifrån bolagets för var tid gällande policy. Start efter överenskommelse. Kollektivavtal och bra förmåner är en självklarhet för oss!
Ansökan
I din ansökan vill vi att du inkluderar ett motivationsbrev där du förtydligar vad som attraherar dig med tjänsten. Motivationsbrevet ersätter det traditionella personliga brevet. Antingen lägger du en motiverande text direkt i ditt CV eller så bifogar du motivationsbrevet under ”Personligt brev” i ansökningsformuläret.
Sista ansökningsdag är den 27 februari. Vi arbetar med löpande urval och kan tillsätta tjänsten även under ansökningstid. Varmt välkommen med din ansökan!