OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och nyfiken på att lära dig om revisionsbranschen? På PwC tror vi på att använda våra olika perspektiv för att tillsammans utveckla morgondagens företag och organisationer. Vi söker nu dig som vill arbeta i en stimulerande miljö med service och administration!
Om tjänsten
Rollen som revisionsadministratör innebär att du tillsammans med engagerade kollegor kommer att utföra tjänster med administrativ karaktär inom revisionsverksamheten.
I den här rollen består arbetet av standardiserade moment såsom insamling av information, bearbetning av kundmaterial, regelbunden kontakt med interna såväl som externa parter samt tillhörande administration. Du arbetar med egna ärenden och mot deadlines där du tar stort ägandeskap i det dagliga arbetet. Tjänsten är till viss del ekonomiskt inriktad och passar med fördel dig som är nyfiken på revision. Du kommer även att vara ett stöd i alla kundsegment inom PwC Sverige, allt från små entreprenörsdrivna bolag till några av landets största företag. Ditt stöd kommer att ha stor betydelse för PwC:s revisionsteam.
Som revisionsadministratör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Att utföra beställda tjänster från revisionsteam
• Att ge snabb och kvalitativ service till beställande revisorer
• Daglig kommunikation med kollegor på DC, våra revisorer samt till viss del våra kunder och andra externa parter via olika kommunikationsvägar.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 11 december 2024 och löper sedan till 13 juni 2025. Det kan finnas möjlighet till förlängning och på sikt en anställning direkt hos PwC. Uppdraget inleds med en introduktionsutbildning tillsammans med dina nya kollegor och därefter fortsätter en Work Buddy stötta dig som ny i tjänsten. Efter introduktionsutbildningen följer ett uppehåll över jul/nyår preliminärt mellan 18 december och 6 januari. Kontoret i Lund erbjuder ett modernt och öppet kontorslandskap och vid självständigt arbete ges vanligtvis möjlighet att arbeta två veckodagar hemifrån.
Om dig
Vi söker dig som drivs av att ge utmärkt service och underlätta för andra. Du har tidigare arbetat serviceinriktat och har med fördel erfarenhet av ekonomi eller administration. Du har en avklarad gymnasieutbildning eller högskoleutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi.
Du är van att arbeta effektivt i en tempofylld miljö och har en given förmåga att strukturera och prioritera olika arbetsmoment när det behövs, utan att tumma på arbetets höga kvalitet. Arbetsmomenten kräver stor noggrannhet och du trivs med att arbeta systematiskt. Hos PwC Delivery Center värderas samarbete, arbetsglädje och gemenskap högt och det är viktigt att du är en lagspelare som stöttar och bistår dina kollegor.
Viktigt för tjänsten är:
• Du arbetar noggrant, strukturerat och serviceinriktat.
• Du trivs i ett arbete med högt tempo och tar stort ägandeskap i ditt dagliga arbete.
• Du är nyfiken på att ta dig an nya uppgifter och är intresserad av att lära dig mer om revisionsbranschen.
• Van PC-användare som behärskar Officepaketet.
• Flytande svenska, i tal och skrift. Behärskar engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper kommer att vara av stor betydelse i urvalsprocessen.
Bli en del av PwC:s Delivery Center i Lund.
PwC erbjuder bland annat tjänster inom finansiell revision och rådgivning till alla typer av företag och ideella organisationer. Den digitala utvecklingen och ett ökat krav på transparens bidrar till att framtidens revision kommer att kräva mer mångfacetterad kompetens än tidigare, med målet att skapa långsiktigt hållbara resultat för våra kunder.
Våra revisorer behöver support i sitt dagliga arbete och här kommer du tillsammans med kollegorna på DC att vara en viktig del i att allt flyter på. Du stöttar kollegor inom revisionsverksamheten genom revisionens olika faser och skapar således förtroende hos våra kunder och i samhället genom att säkerställa tillförlitligheten i finansiell information.
Vad kan du förvänta dig av oss på PwC?
• Syftesdrivet och innovativt arbete: Vi är proaktiva rådgivare som jobbar för att göra skillnad i samhället.
• Inkluderande ledarskap och lagarbete: Vi arbetar för en trygg arbetsplats där vi tar vara på olika perspektiv för att tillsammans skapa tillit och leverera oväntade insikter.
• En arbetsplats där medarbetarna står i fokus: Vi är ett företag som leder med hjärtat och du är vår viktigaste tillgång. För att du ska utvecklas är det viktigt med ett hållbart och balanserat arbetssätt.
• Utvecklingsmöjligheter: Vi strävar efter att hjälpa dig utveckla nya kunskaper och förmågor samt att du ska få en inblick i revisionsbranschen.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maja Ekelund via accsverige@adecco.se
Har du frågor angående registrering eller tekniska problem, var god kontakta supporten via info@adecco.se.
Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess använder vi oss av logik- och personlighetstester. Det kommer i senare skede även genomföras en bakgrundskontroll. Vi gör löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147