Revisionsassistent sökes till familjärt företag

Arbetsbeskrivning

Vi söker en revisorsassistent till vår kund Adeco på Södermalm. Adeco är en revisionsbyrå med 8 glada medarbetare. Idag har de drygt 1 500 kunder och inom byrån finns såväl auktoriserade som godkända revisorer och revisorsassistenter.

Företaget är en mindre byrå vilket innebär en närhet i samarbetet med kunden som större företag har svårt att erbjuda. Genom sitt nätverk kompletterar de sin egen kunskap med expertkompetens inom en mängd områden.



Dina arbetsuppgifter

Som revisorsassistent kommer du i huvudsak att arbeta med revision och granskning av mindre ägarledda företag samt bostadsrättsföreningar. Du kommer att assistera ansvarig revisor i olika teamkonstellationer och graden av ansvar kommer att anpassas utifrån din erfarenhetsnivå och växa med tiden.

Detta innebär att du kommer äga en kundstock och ha direktkontakt med dessa. Har man drivet och passionen att arbeta inom revision finns stora utbildnings- & utvecklingsmöjligheter inom företaget. Varför inte bli delägare?



Din profil

Vi söker dig som har ca 1 års erfarenhet av revisionsarbete. Vi ser med fördel att du har någon form av ekonomisk utbildning i grunden men störst vikt läggs vid praktisk erfarenhet och personlighet. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av Hogia Audit men inget krav. Är du redan auktoriserad revisor är du också välkommen med en ansökan.

Som person är du analytisk, ansvarfull och har en positiv och prestigelös attityd. Arbetet kan stundtals ha högt tempo och du måste därför vara stresstålig och duktig på att prioritera. För att trivas i gruppen bör du vara en person som själv tar initiativ och sätter stort värde i att ditt arbete utförs med hög kvalitet. Det innebär t.ex. att du är fokuserad och noggrann men även vågar fråga när du stöter på problem. Tjänsten innebär också kundkontakt och du måste därför vara en social och serviceinriktad person.



Övrig information

Placeringsort: Södermalm

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Varaktighet: Tillsvidare

Arbetstid: Heltid, kontorstider

Lön: Individuell lönesättning



I denna rekrytering har Adeco valt att samarbeta med rekryteringsbolaget Maxkompetens.

Har du frågor gällande tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta Sandra Jarsäter

Mail:

Mobil: 0735 405950

Vi ser mycket framemot din ansökan! Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2021
  • Ansök senast: 22 februari 2021

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Financial Assistant

4 november 2024

1 november 2024

30 oktober 2024