OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som revisor innebär varierande och ibland omfattande utredningar. Arbetet sker utifrån ett helhetsperspektiv, där val av rätt utredningsform och detektivkompetens blir allt viktigare. Det är också viktigt att arbetet utförs tidseffektivt. En del utredningar görs i samverkan med andra myndigheter ex, polis och åklagare. Du kommer att få ett omväxlande och intressant jobb, där du möter företag i olika branscher och utreder olika typer av ärenden.
Vi söker revisorer till Skatteenhet 6, Östra region, Solna. Vi erbjuder ett kvalificerat arbete inom vår verksamhet, där vi främst utreder ärenden inom organiserat skatteundandragande. Vi är ca 200 medarbetare som i huvudsak arbetar med besök, skrivbordsutredningar, revision och process.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik med inriktning mot skatterätt eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbete inom Skatteverket
• har minst ett års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet
• talar och skriver sakligt och på ett sätt som är lätt att förstå
• har förmåga att arbeta självständigt och resultatinriktat
• har helhetsperspektiv och god förmåga att avgränsa och fatta beslut
• är utvecklingsinriktad, drivande och flexibel
• har lätt för att ta till dig ny information och tillämpa den i ditt arbete
• är ansvarskännande
• har god samarbetsförmåga
• har ett utåtriktat och kundanpassat förhållningssätt
• bidrar till gemenskap och en god arbetsmiljö
Det är meriterande om du jobbat med redovisning/revision eller annat utredande arbete.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och motivation.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare och på heltid. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?