Revisor till uppföljningsgruppen på Statens inköpscentral

Revisor till uppföljningsgruppen på Statens inköpscentral

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att självsgtändigt genomföra granskningar och att lösa komplexa revisionsfrågor? Vill du vara med och bidra i arbetet med den nystartade uppföljningsgruppen på Statens inköpscentral? Då kan du vara vår nya kollega! 

Statens inköpscentral hade vid utgången av år 2022 ca 2.400 ramavtal fördelat på 38 ramavtalsområden och med ca 800 leverantörer. Avdelningen tillhandahåller samordnade ramavtal för andra myndigheter för att åstadkomma mer förmånliga villkor. Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att ramavtalen blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter.

Vi är för närvarande drygt 20 medarbetare på enheten för ramavtalsförvaltning med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling. Statens inköpscentral intensifierar nu arbetet med uppföljning och kontroller av ingångna ramavtal och ramavtalsleverantörer. Arbetet kommer att organiseras i en ny grupp med särskilt fokus på uppföljning och revisioner. Uppföljningsgruppen kommer att utgöra en del av enheten för ramavtalsförvaltning. Därför söker vi nu ett flertal medarbetare med olika bakgrund och professioner till uppföljningsgruppen, varav en av tjänsterna är en dedikerad revisor. 

Arbetsuppgifter
Som revisor ska du ansvara för att identifiera granskningspunkter utifrån ramavtalen och ramavtalsområden i samarbete med ansvariga ramavtalsförvaltare. Uppföljningsarbetet sker i team bestående av uppföljningsjurist, uppföljningsadministratör och gruppledare. 

I ditt arbete ingår att föreslå granskningsupplägg både utifrån planlagda uppföljningar och behovsstyrda granskningar. Du för dialog med leverantörer angående avvikelser och åtgärdsplaner där du även bevakar att åtgärdsplanerna efterlevs. Vid behov genomför du granskningar på plats hos upphandlade ramavtalsleverantörer.

I uppföljningsarbetet ingår att dokumentera avvikelser och loggföra detta i rapportform.

Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har


• Universitets-/högskoleexamen inom ekonomi alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Minst fem års erfarenhet av liknande uppgifter
• Erfarenhet av att lösa komplexa revisionsfrågor där du självständigt genomfört granskningar

Meriterande för tjänsten är


• Erfarenhet av praktisk upphandlingsverksamhet
• Kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Erfarenhet av leverantörsuppföljning/revision inom något/några av följande områden:
Ekonomi, miljö, kvalitetsledningssystem, social hållbarhet, arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal, informationssäkerhet

Du har ett systematiskt och strukturerat arbetssätt, en god analytisk förmåga och arbetar utvecklingsinriktat. Du har en mycket god kommunikativ förmåga där du känner dig trygg i att kommunicera med både externa och interna kontakter i tal och skrift. Som person är du öppen och prestigelös där du gärna delar med dig av din kunskap för att bidra till ett gott samarbete och arbetsklimat.

 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information 
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm.

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan 
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 26 maj 2023.

Kontaktpersoner 
Zofia Sola, chef enheten för ramavtalsförvaltning, telefon 08-700 07 48

Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48

Lisa Ericsson, ST, telefon 08 – 700 06 40

Övrigt 
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2023
  • Ansök senast: 26 maj 2023

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


16 december 2024

13 december 2024