Revisorer/Utredare, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som revisor/utredare innebär att du kommer att få ett omväxlande och intressant jobb, där du möter privatpersoner och företag i olika branscher. Dina arbetsuppgifter som revisor/utredare innebär ett kvalificerat arbete att utifrån ett variationsrikt urval utreda ärenden där vi misstänker skatteundandragande genom avancerade nationella och internationella transaktioner. Utredningarna sker både som skrivbordsutredningar och revisioner och görs ibland i samverkan med andra myndigheter och andra länder. Stort fokus ligger på att utnyttja möjligheterna att inhämta uppgifter utomlands med stöd av informationsutbytesavtal. Du kommer dagligen att samarbeta tillsammans med andra skrivbordsutredare och revisorer där alla delar med sig av sin kompetens och erfarenhet. Mycket goda möjligheter till vidare fördjupning och kompetensutveckling inom gruppen finns.

Skatteverket söker revisorer och utredare till Företagsskattekontor 5 i Stockholm. Vi erbjuder ett kvalificerat arbete inom vår verksamhet där vi främst utreder ärenden som berör avancerat skatteundandragande och internationella transaktioner. Vi är ca 200 medarbetare på kontoret och sitter i nya fräscha lokaler i Solna Strand.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi med inriktning mot redovisning/revision eller juridik.  
• har minst två års relevant erfarenhet, t.ex. från revisions-/redovisningsbyrå 
• har mycket god kunskap i det svenska språket, muntligt och skriftligt
• har förmåga att arbeta självständigt och uthålligt
• har helhetsperspektiv och god förmåga att prioritera ditt arbete.
• är ansvarskännande
• bidrar till gemenskap och en god arbetsmiljö.
• har ett stort engagemang och lockas av de utmaningar som omfattande och komplicerade utredningar innebär

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete på Skatteverket

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare och på heltid. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Om du har frågor kontakta:

Alin Radu, Sektionschef, 010-574 15 08
Charles Holmgren, Sektionschef, 010-574 24 15
Sandra Jonsson, HR-konsult, 010-5723455
Anita Fontanus Hazén, Saco, 010-5741752
Sangar Maolod, ST, 010- 574 59 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 maj 2016

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024