Revisorsassistent

Arbetsbeskrivning

Vår vision är enkel: att ge den bästa kundupplevelsen. Det innebär i korthet att vi alltid erbjuder det lilla extra. BDO har som vision att ingen byrå oavsett storlek ska kunna mäta sig med oss i kvaliteten i kundrelationer och kundnöjdhet. Glädjande nog har också BDO den högsta siffran i kundundersökningen Svenskt Kvalitetsindex (SKI), och befäster därmed den position i toppen som vi haft i flera år. Våra nöjda kunder bekräftar därmed att vi har både kompetensen och engagemanget som gör skillnad.

Har du vad som krävs för att vi ska behålla och utveckla vår kundnöjdhet?

Vi är i uppstartsskedet av vårt nya kontor i Umeå och söker ambitiösa och engagerade revisorer som vill vara med från början på denna spännande resa.

Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna som revisorsassistent ingår att revidera kundernas räkenskaper och förvaltning samt förbereda underlag för påskrivande revisor. Det kan även ges möjlighet till konsultuppdrag inom kvalificerad redovisning där du får chansen att vara delaktig i företagets löpande verksamhet. Du kommer att få direktkontakt med kund och få stort utrymme att skapa egna kontakter och ta eget ansvar. Vi tycker individuell utveckling är viktig och lägger därför stort fokus på våra gedigna utbildningsprogram.

Vem söker vi?

Vi söker dig som i framtiden vill klättra i karriären och utvecklas till en duktig revisor/konsult. Du uppfyller Revisorsnämndens krav för att i framtiden kunna bli auktoriserad och har ambitioner och personlighet för att bli en framtida ledare.

För att trivas hos oss behöver du vara målfokuserad, drivande och ha en stark sälj- och konsultprofil. Det sistnämnda innebär också att du är social, ödmjuk och har intresse av människor. I vår familjära företagskultur lägger vi stor vikt vid social kompetens tillsammans med problemlösning och drivkraft. Eftersom BDO ingår i en global organisation behöver du ha goda kunskaper i engelska. B-körkort är ett krav. Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och/eller service/sälj är mycket meriterande.

Vi erbjuder

Vi förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Du involveras i hela kundprocessen vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder. Vårt breda tjänste­utbud innebär att vi kan hjälpa dem på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. Har du en näsa för affärer är vi övertygade om att du når extra högt.

För rätt person erbjuds ett konkurrenskraftigt anställningspaket i ett företag med unik atmosfär. Tjänsten tillträds efter överenskommelse och vi kommer att intervjua kandidater löpande så ansök redan idag, www.bdo.se/karriar.

Har du frågor kring tjänsten? Kontakta Tommy Sjövik på tommy.sjovikjohansson@bdo.se

Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själv är med och påverkar sin framtid – om du har viljan och engagemanget kan du nå hur långt du vill!

Välkommen möjligheter!


BDO är en av Sveriges ledande rådgivnings- och revisionsbyråer som erbjuder ett brett tjänsteutbud inom Rådgivning, Revision, Skatt och Företagsservice. Vi är över 450 medarbetare och finns representerade på ett drygt 20-tal orter i landet. BDO International är världens femte största revisions- och konsultationsorganisation med ca 55 000 medarbetare fördelade på drygt 1200 kontor i 150 länder.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BDO AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 augusti 2014

Besöksadress

Ängsvägen 7B
None

Postadress

Box 24193
Stockholm, 10451

Liknande jobb


15 november 2024

12 november 2024

Auktoriserad revisor

12 november 2024