Revisorsassistent med erfarenhet

Arbetsbeskrivning

För fjärde året i rad har vi tagit hem första pris i Svenskt Kvalitetsindex (SKI) branschmätning av revisionsbolagens mest nöjda kunder!

Vår vision är enkel: att ge den bästa kundupplevelsen. Det innebär i korthet att vi alltid erbjuder det lilla extra. BDO har som vision att ingen byrå oavsett storlek ska kunna mäta sig med oss i kvaliteten i kundrelationer och kundnöjdhet. Glädjande nog har också BDO den högsta siffran i kundundersökningen Svenskt Kvalitetsindex (SKI), och befäster därmed den position i toppen som vi haft i flera år. Våra nöjda kunder bekräftar därmed att vi har både kompetensen och engagemanget som gör skillnad.

Har du vad som krävs för att vi ska behålla och utveckla vår kundnöjdhet?

Om tjänsten
I arbetsuppgifterna som revisorsassistent ingår att revidera kundernas räkenskaper och förvaltning samt förbereda underlag för påskrivande revisor. I tjänsten ingår direktkontakt med kund och stort utrymme för din förmåga att skapa egna kontakter och ta eget ansvar. Vi satsar på individuell utveckling och lägger stort fokus på våra gedigna utbildningsprogram.

Vem söker vi?
Nu söker vi en erfaren revisorsassistent till ett av våra revisionsteam i Jönköping. Ett krav är att du har 1-2 års erfarenhet av rollen som revisorsassistent samt att du uppfyller kraven från revisorsnämnden för att i framtiden kunna bli auktoriserad revisor. Du som söker tjänsten trivs i rollen som revisorsassistent och är van att leverera till påskrivande revisor.

Hos BDO värdesätter vi egenskaper som initiativkraft, målfokus, driv och social kompetens. Det sistnämnda innebär att du kommer att ha servicekänsla och engagemang då vi i stor utsträckning blir både rådgivare och bollplank för våra kunder. Det är också viktigt att du har en god samarbetsförmåga då vi på BDO arbetar i team. Att du känner igen dig i våra värdeord social, positiv och driven ser vi som en självklarhet. Eftersom BDO ingår i en global organisation behöver du ha goda kunskaper i engelska. Erfarenhet av arbete parallellt med dina studier inom ekonomi, service/sälj ser vi som en fördel.

Vi erbjuder
Hos oss ges du möjlighet att utveckla din kompetens och du får från första början mycket ansvar. Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. För rätt person erbjuds ett konkurrenskraftigt anställningspaket i ett företag med unik atmosfär. Vi har en härlig stämning där medarbetarna är viktiga och vi värnar om balans mellan arbetsliv och privatliv.

Tjänsten tillträds efter överenskommelse och vi kommer att intervjua kandidater löpande så ansök redan idag.

Har du frågor kring tjänsten? Kontakta Therese Svärd HR, therese.svard@bdo.se

Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själv är med och påverkar sin framtid – om du har viljan och engagemanget kan du nå hur långt du vill!

Välkommen möjligheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BDO AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 14 september 2016

Besöksadress

Ängsvägen 7B
None

Postadress

Box 24193
Stockholm, 10451

Liknande jobb


2 februari 2024

28 januari 2024

12 januari 2024