OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en utbildning inom redovisning eller revision samt lite erfarenhet som du önskar bygga på? Då ska du kika hit!
Dina arbetsuppgifter
För vår kund räkning söker vi efter en revisorsassistent. Dina arbetsuppgifter kommer primärt att bestå av revision mot kunder, där du efter att ha kommit in i din roll kommer få allt mer eget ansvar och egna kunder. Du kommer sitta en del ute hos kund under högsäsong och resterande del inne på kontoret. Det är ett varierande och lärorikt arbete där du bland annat kommer att få upprätta årsredovisningar samt koncernredovisningar. Programmet du kommer att arbeta i är Visma Revision.
Om företaget
Vår kund är en mindre revisionsbyrå som har 30 års erfarenhet inom branschen. Företaget har kunder inom alla områden och i olika storlekar. Det är en intressant miljö att arbeta i då du kommer att få eget ansvar och egna kundkontaker. Som revisorsassistent kommer du snabbt komma upp på en hög nivå och kommer att ha goda möjligheter att utvecklas och lära dig mer inom området!
Din profil
För att bli aktuell i rollen som revisorsassistent ser vi att du har en relevant utbildning inom området, det vill säga mot revision eller redovisning. Vi ser att din utbildning som lägst är på YH-nivå. Vidare ser vi att du har minst 1 års erfarenhet inom revision, förslagsvis av liknande arbete eller praktik. Du ska också behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande är om du har mer än 1 års erfarenhet av revision samt har kunskaper i programmet Visma Revision.
Skallkrav:
- Utbildning mot revision eller redovisning, som lägst på YH-nivå.
- Minst 1 års erfarenhet av revision.
- Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande krav:
- Mer än 1 års erfarenhet inom revision
- Kunskaper i Visma Revision
För att passa i rollen som revisorsassistens hos vår kund ser vi att du kommunikativ och självständig för att klara av arbete ute hos kunder. Vidare är det av vikt att du är noggrann för att få arbetet riktigt samt initiativtagande och flexibel för att inte vara rädd att hjälpa till när det behövs.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Arbetstider: 8-17
Arbetsort: Göteborg
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: 1/11
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996