OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Fineasity AB har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Fineasity AB en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
FinEasity är en fullservicebyrå med ett brinnande engagemang för sina kunders affärer och hittar lösningar som passar sina kunders verksamhet. FinEasity löser era behov vare sig det är en auktoriserad revisor, redovisningskonsult eller skatterådgivare. Bolaget tror på ett transparant arbetssätt och nyttan av att dela med sig av råd och insikter. Deras vision är att förenkla för företagare – Financial Made Easy!
Nu söker FinEasity en Revisorsassistent! Du blir en del av ett ambitiöst team som har högt i tak och alltid tar vara på människors kompetenser och egenskaper.
Arbetsuppgifter:
I rollen som revisorassistent arbetar du tillsammans med erfarna kollegor för att möta specifika behov hos kunder. Du erbjuds en gedigen introduktion med externa utbildningstillfällen samt ges möjlighet till kunskapsutbyte i det dagliga arbetet.
I rollen kommer du, för kunds räkning, att assistera och utföra ett generellt revisionsarbete, med fokus på kvalificerad ekonomisk rådgivning, granskning och handläggning av tilldelade ärenden. Din roll kommer präglas av stort eget ansvar och en självständig hantering av mindre revisionsuppdrag. I rollen kommer du huvudsakligen att hantera och assistera uppdrag kopplat till små och medelstora företag. Du kommer därtill att vara ansvarig för att föra kunddialoger och löpande uppdateringar om rådande arbetet. På sikt finns det stora möjligheter att växa och utvecklas och bli auktoriserad revisor.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Utbildning inom revision
• Tidigare erfarenhet av liknande roll
• Erfarenhet av att jobba mot små och medelstora bolag (meriterande)
• Flytande svenska i tal och skrift
Då bolaget har visioner om att växa söker vi dig som är utåtriktad och prestigelös. Du har lätt för att skapa kontakt med kunder och samarbetspartners samt brinner för att ge god service. Då du ansvarar för dina egna uppdrag ser vi att du är ansvarsfull och noggrann samt att du har lätt för att snabbt sätta dig in i nya system och situationer. Du är van vid att hantera många olika uppdrag parallellt vilket innebär att du är effektiv i ditt arbetssätt samt att du har förmågan att prioritera ditt arbete. Vidare trivs du i en omväxlande miljö då du lätt anpassar dig efter nya situationer och är lösningsorienterad.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: revisorsassistent, revisorsassistent, Helsingborg, heltid, små bolag, medelstora bolag, ekonomi
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund