OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KPMG arbetar för att göra skillnad och förbättra framtiden för våra kunder. Vi drivs av att förmedla affärsmässiga insikter och erbjuder branschspecifika och kvalificerade tjänster inom revision, skatt, rådgivning och ekonomiservice. Genom vårt globala nätverk är vi ett av världens ledande kunskapsföretag med 174 000 rådgivare och specialister i 155 länder. I Sverige har vi stark lokal förankring med 1700 medarbetare på ett 50-tal orter.
KPMG i Karlshamn
KPMG i Karlshamn är en del av KPMG Sydost där även kontoren i Kristianstad och Karlskrona ingår. Tillsammans är vi 39 medarbetare som arbetar med såväl mindre som stora företag men även med föreningar och stiftelser med mera. Vi förenar lokal förankring och gedigen kunskap med den globala revisionsbyråns nätverk och specialistkompetens.
Vi söker en revisorsassistent som vill göra skillnad
Just nu söker vi dig som har viljan och engagemanget att tillsammans med oss leda våra kunder mot en positiv förändring. Som revisorsassistent hos oss får du förståelse för de frågor som våra kunder ställs inför och för dig innebär varje dag nya utmaningar, nya möten, nya affärsperspektiv och möjligheter. Tjänsten har sin huvudsakliga placering i Karlshamn men arbete även på våra andra kontor kan förekomma.
Din profil
Vi söker dig som trivs i ett kundfokuserat och omväxlande arbete med varierande tempo där ingen dag är den andra lik. Du är ekonom, nyutexaminerad eller med upp till tre års arbetslivserfarenhet. En förutsättning är att du vid tjänstens tillträde uppfyller revisorsnämndens teoretiska krav för auktorisation (för information, läs mer på www.revisorsnamnden.se). Har du arbetat inom revision, redovisning eller annat ekonomirelaterat arbete är detta meriterande.
Du är lyhörd, har lätt för att kommunicera och har intresset, viljan och förmågan att hjälpa andra och leverera lösningar. Vi värdesätter att du är noggrann, väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt att du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa. Vi ser gärna att du är en affärsinriktad och initiativrik person som sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Du har ett flexibelt förhållningssätt, gillar att arbeta utifrån flera perspektiv och ser möjligheter till förändring. Vi sätter även stort värde på om du har lokal förankring i Blekinge.
Ansökan
Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och du kommer att få utmanas genom spännande och samhällsviktiga uppdrag hos våra klienter. Vi erbjuder dig ett omväxlande och ansvarsfullt arbete med nära kundkontakter. Tempot är ofta högt med många möjligheter till stimulerande sociala kontakter, ständiga förändringar och kunskapsutveckling. KPMG erbjuder även ett omfattande internt utbildnings- och utvecklingsprogram.
Vill du göra skillnad tillsammans med oss?
Du ansöker till tjänsten online på www.kpmg.se/ledigatjanster. Din ansökan består av CV, personligt brev och akademiska meriter. Vill du veta mer om tjänsten innan du söker är du varmt välkommen att kontakta Erik Hagstedt, 0702-65 22 94, erik.hagstedt@kpmg.se. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 23 april 2017.
Anställningsstart är 1 september 2017 alternativt enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bennet