OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om tjänsten
RevisorCompaniet är en mindre revisionsbyrå som växer. De erbjuder förmånliga arbetsvillkor och arbetar för att alla medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Som revisorsassistent får du en viktig roll med goda möjligheter att utvecklas i den riktning du vill genom interna utbildningar och handledning av kompetenta kollegor.
De arbetar med små och mellanstora företag inom olika branscher vilket innebär att arbetsuppgifterna kommer att variera och du kommer att ha många externa kontaktytor. De är medlemmar i ett internationellt nätverk och i flera medarbetare är auktoriserade via FAR.
Denna rekrytering sker i samarbete mellan RevisorCompaniet och Ghost Competence, men du blir direkt anställd hos RevisorCompaniet.
All kontakt gällande tjänsten ska gå via Ghost Competence.
Information om kundföretaget
RevisorCompaniet bildades 2002, i Skellefteå där de idag också har sitt huvudkontor. De är idag ca 30 anställda och har kontor i Skellefteå, Stockholm, Malå, Sorsele och Arjeplog.
De erbjuder tjänster som rådgivning, bokföring och revision och har som mål att erbjuda sina kunder lokal service med hög kvalitet.
På Stockholmskontoret är de i dagsläget 3 anställda och söker nu ytterligare en kollega. Kontoret ligger i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som revisorsassistent kommer du att arbeta i nära samarbete med en kvalificerad revisor. Du kommer i huvudsak att arbeta med upprättande av granskningsplaner, granskning av företag, stiftelser och föreningar samt vara ansvarig för kontakten med redovisningskonsulter och kunder.
Utifrån önskemål och kompetens finns även möjlighet att bredda rollen så att den även innefattar deklarationer, bokslut och rådgivning.
Vi söker dig som
Är i början av din karriär och vill arbeta på en mindre byrå. Vi ser gärna att du har relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet, till exempel från annan redovisnings- eller revisionsbyrå.
Vidare söker vi dig som trivs med självständigt arbete och eget ansvar. Du är flexibel och noggrann samt har en god samarbetsförmåga.
Då rollen innebär många externa kontakter är det av stor vikt att du är utåtriktad samt har ett lösningsorienterat och affärsmässigt förhållningssätt.
Du pratar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Fakta
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidare med sex månaders provanställning
ORT: Stockholm
SISTA ANSÖKNINGSDAG: 20/8 2018
KONTAKT: Marlene Lundberg
Sök tjänsten genom att trycka på ”sök jobbet”. Skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev så har du större möjlighet att bli kontaktad av en av våra rekryterare. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på marlene@ghostcompetence.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Joakim Nimarker
070-6698572
Joakim Nimarker
070-6698572
Tobias Nilsson
070-6698550
Joakim Nimarker
Marlene Lundberg
Marlene Lundberg
0706698524
Jonas Lindgren
Marlene Lundberg
Jonas Lindgren
Marlene Lundberg
070-669 85 24