Revisorsinspektionen söker administrativ chef

Revisorsinspektionen söker administrativ chef

Arbetsbeskrivning

Är du en chef med intresse för samhällsfrågor och som tycker om att arbeta nära dina kollegor i en organisation med stark professionell kultur? Har du dessutom erfarenhet av att leda medarbetare inom olika ansvarsområden och förmåga att inspirera till utveckling? Då kan vi erbjuda dig ett varierat och spännande uppdrag där du tillsammans med oss förverkligar de strategiska mål vi satt upp för vår verksamhet 2022 - 2026.

Två utvecklingsområden i fokus just nu är det strategiska arbetet inom digitalisering och kompetensförsörjning. Välkommen att söka denna spännande tjänst hos oss!

Tjänsten som administrativ chef

Arbetet som administrativ chef är både strategiskt och operativt. Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av frågor kopplat till bland annat ekonomi, verksamhetsplanering, kompetensförsörjning, upphandling, information och andra verksamhetsstödjande funktioner. Du arbetar i nära samspel med övriga medarbetare, du ingår i myndighetens ledningsgrupp och rapporterar direkt till myndighetschefen. Som medlem i ledningsgruppen behöver du ha förmåga till strategiskt helhetstänkande och ett engagemang för hela myndigheten och dess uppdrag. Där bidrar du också med olika former av beslutsstöd i viktiga frågor. Rollen innebär att vara med i olika nätverk, liksom att vara sekreterare i Tillsynsnämnden för revisorer.

Som chef för avdelningen för tillstånd och verksamhetsstöd leder du en avdelning med fem medarbetare som både arbetar i verksamhetsstödjande funktioner och i delar av myndighetens kärnverksamhet. I avdelningens verksamhet ingår prov för revisorsexamen, auktorisationsärenden, ekonomi, personal, upphandling, IT, lokalservice, registratur och arkiv samt övrig gemensam myndighetsadministration.

I denna roll arbetar du med att förvalta och utveckla verksamhetsstödet och ta ansvar för ett välfungerande utvecklingsarbete i såväl stora som små frågor. Du arbetar tillsammans med dina medarbetare och skapar goda förutsättningar för dem i det dagliga arbetet samt leder och entusiasmerar dem. Likaså arbetar du nära och integrerat med kärnverksamheten.

Kvalifikationer och egenskaper

Du har följande bakgrund:

* Akademisk utbildning som är relevant för tjänsten, företrädesvis inom ekonomi.
* Flerårig chefs- och ledarerfarenhet.
* Flerårig statlig erfarenhet från det administrativa verksamhetsområdet och arbete med såväl operativa som strategiska frågor.
* Erfarenhet av ekonomiarbete.
* Vana att företräda arbetsgivaren, förtrogen med den statliga arbetsgivarrollen.

Vi söker dig med följande egenskaper och förmågor:

* Trygg ledare med förmåga att engagera, utveckla och inspirera medarbetare.
* Handlingskraftig, initiativtagande och ansvarstagande i arbetet och på arbetsplatsen.
* Engagemang i avdelningens verksamhetsområde samt förmåga att bidra till ett gott samarbetsklimat och arbetsmiljö.
* Strukturerad och självständig när arbetsuppgifterna så kräver.
* Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Mer information om tjänsten

Tjänsten är tillsvidare på heltid med individuell lönesättning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider och möjlighet att delvis arbeta på distans. Varje medarbetare har eget rum. Vi erbjuder dig bland annat friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och regelbundna hälsokontroller.

Om Revisorsinspektionen

Revisorsinspektionen är regeringens expertmyndighet i frågor om revisorer och revision. Vår vision är en professionell revision för tryggt beslutsfattande. Vi utövar tillsyn över auktoriserade och godkända revisorer samt registrerade revisionsbolag. Vi examinerar och auktoriserar också revisorer. Vi ska säkerställa att god revisorssed och god revisionssed utvecklas på ett ändamålsenligt sätt i Sverige samt att det finns tillräckligt med revisorer i näringsliv och samhälle som utför revision av hög kvalitet och som därtill lever upp till högt ställda yrkesetiska krav.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling och ett aktivt deltagande i Revisors­inspektionens verksamhetsutveckling. Vi värdesätter en god arbetsmiljö och kollegial gemenskap. Myndigheten är placerad centralt i Stockholm vid Karlaplan och har för närvarande 21 anställda. De flesta är auktoriserade revisorer eller jurister. För mer information om Revisorsinspektionens verksamhet, vänligen besök revisorsinspektionen.se.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Anna Arborelius (anna.arborelius@jeffersonwells.se/072-537 50 11) eller Therese Thunström (therese.thunstrom@jeffersonwells.se/0730-62 33 72). Du är välkommen med din ansökan senast den 15 december 2022.

Vänligen registrera din ansökan med personligt brev och CV.

Varmt välkommen med din ansökan!

Diarienummer 2022-1720

Vi har tagit ställning till vilka annonseringskanaler som ska användas och undanber oss därför alla samtal från försäljare och bemannings- och rekryteringsföretag.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Revisorsinspektionen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2022
  • Ansök senast: 14 december 2022

Postadress

Karlavägen 104
Stockholm, 11526

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024