OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I region Jämtland Härjedalen arbetar vi för en god hälsa och en bra livsmiljö. Region Jämtland Härjedalen arbetar för utveckling och tillväxt i länet och att erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vi söker en revisor/utredare till regionens revisionskontor för tillsvidareanställning. Vid regionens revisionskontor arbetar idag fem personer med olika erfarenheter och utbildningsbakgrunder och utgör stöd till regionens förtroendevalda revisorer som har en oberoende granskningsroll. Inom revisionskontoret arbetar vi både självständigt och i grupp och externa konsulter anlitas vid behov av speciell kompetens.
ARBETSUPPGIFTER
Jobbet som revisor/utredare består av omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter inom olika områden. Arbetet innebär till största delen att planera, genomföra och rapportera kvalificerade granskningar/utredningar av regionens olika verksamheter som främst bedrivs i nämnder och i bolagsform. Resultatet av utredningarna presenteras därefter för uppdragsgivaren. En viktig del i arbetet är dialogen med de granskade nämndernas förvaltningar och bolag samt kommunikationen med uppdragsgivaren.
Den offentliga revisionen är ett utvecklande och lärande uppdrag där man som revisor/utredare ständigt utvecklar sin erfarenhet och kompetens. Det kommer att finnas goda möjligheter till vidareutbildning och att bli certifierad kommunal revisor via vår yrkesförening (www.skyrev.se).
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet från revision och/eller utredningsarbete och har universitets- eller högskoleexamen gärna med inriktning mot ekonomi eller samhällsvetenskap. Arbetet spänner över många kontaktytor och för att lyckas i rollen söker vi dig som trivs i en utåtriktad roll och har lätt att skapa och bibehålla goda relationer.
Arbetet ställer krav på att du är strukturerad, noggrann, självgående samt har social kompetens och personlig integritet. Du trivs att arbeta såväl i team som självständigt och har god förmåga att arbeta med flera uppgifter parallellt och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Erfarenhet från revision/utredningsarbete inom offentlig verksamhet är meriterande, vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651