Revisor/utredare, tillsvidare, Örebro

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som revisor/utredare innebär att du genom bästa åtgärdsform kontrollerar företags redovisning. Utredningarna kan till exempel vara inriktade mot att kontrollera att skattereglerna tillämpas på rätt sätt, mot fel och fusk eller mot ekonomisk brottslighet. Arbetet innebär i vissa fall samverkan med polis och åklagare.

Arbetet sker till stor del genom revision ute hos företagen. Vi har både muntliga och skriftliga möten med våra företagare. Arbetet innebär både individuellt ansvar, samarbete i grupp och samarbete med andra myndigheter.

På skattekontoret i Örebro arbetar cirka 170 personer fördelat på 9 sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, eller flerårig erfarenhet av motsvarande arbete
• har minst tre års aktuell erfarenhet av att ha arbetat med bokföring och redovisning
• kan utreda, är analytisk, ser väsentligheter och samband 
• bemöter andra med respekt och vänlighet, lyssnar aktivt på andra samt bidrar till att gemensamma uppgifter genomförs
• tar initiativ och är handlingskraftig samt formulerar mål och identifierar nödvändigt agerande för att nå dem
• anpassar dig snabbt till nya eller förändrade krav och förutsättningar

Det är meriterande med aktuell erfarenhet av arbete med skatter och/eller redovisning inom företagsskatteområde alternativt om du har arbetslivserfarenhet av ekonomiska utredningar på en myndighet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningarna är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader

Intervjuerna är planerade att hållas vecka två 2017.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 29 november 2016

Liknande jobb


20 september 2024

Tax Manager

Tax Manager

10 juli 2024

24 juni 2024

20 juni 2024