RFQ - Process Developer

RFQ - Process Developer

Arbetsbeskrivning

Vi söker en engagerad Processutvecklare inom Invoice to Pay (Accounts Payable) för ett spännande konsultuppdrag. Du kommer att vara en nyckelperson i utvecklingen och förbättringen av våra ekonomiprocesser, med fokus på leverantörsreskontra. Sök redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att stötta våra shared service centers i deras ITP-processer och att bistå verksamheten med relaterade uppgifter. Du kommer att föreslå och implementera kontinuerliga förbättringar inom både Business och Digital ITP-processer. En viktig del av rollen är att stärka samarbetet med deras SSC-team och ta ansvar för veckomöten med dem. Du kommer även att hantera dokumentation, stödja processägare och nyckelanvändare i olika projekt, samt utföra ekonomiadministrativa uppgifter.

Du kommer att ingå i ett team med totalt 13 kollegor som arbetar med process- och systemutveckling inom ekonomi. Teamet fungerar som en kopplingspunkt mellan koncernens ekonomifunktioner, affärsfunktioner och våra outsourcade redovisningsteam globalt. Det är en spännande miljö med högt tempo där innovation och effektivitet går hand i hand.
Arbetet har en hybridlösning där arbete från deras kontor i Torslanda samt hemmifrån går bra.

Du erbjuds
- Möjlighet att få utvecklas strategiskt i din ekonmiska karriär
- Utveckla dina ekonomiska kunskaper

VI SÖKER DIG SOM
- Universitetsexamen inom ekonomi eller affärsadministration
- Gedigen erfarenhet av Accounts Payable-processer, helst inom en internationell miljö eller shared service center
- Grundläggande bokföringskunskaper
- Erfarenhet av system som Readsoft, Mediusflow, Workday, SAP, VIM och Visio
- Erfarenhet av processutveckling och flödeskartläggning
- Talar och skriver engelska och svenska flytande då det krävs i det dagliga arbetet.

Det är meriterande om du har
- Arbetat inom automotive-branchen tidigare
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Målmedveten
- Stabil
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2024
  • Ansök senast: 15 september 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 september 2024

Redovisningsekonom till Agio

25 september 2024

Redovisningsekonom

25 september 2024

Ekonomiassistent

25 september 2024