OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering.Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe PLC i London som är huvudkontoret för Europa, EMEA-regionen. Det globala huvudkontoret för Ricoh Company Ltd, har sitt säte i Tokyo, Japan och är noterat på Tokyobörsen.Ricoh Company är ett teknologiskt världsledande företag inom dokumenthantering för kontor och tryckerier.Ricoh Sverige erbjuder heltäckande lösningar för kundernas IT-miljöer och har ett brett utbud av utrustning, programvara, tjänster, outsourcing- och konsultverksamhet.Den beräknade omsättningstakten i Ricoh Sverige AB motsvarar cirka 1 500 Mkr.Bolaget har över 600 anställda och en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 strategiska orter i Sverige. RICOH Sverige AB Center Solna, söker 2nd line Support Supporttekniker 2nd line Support är en funktion inom Ricoh Sverige AB som supporterar våra tekniker och kunder rörande hela Ricoh Sveriges sortiment.Vi växer och stärker nu upp vår avdelning.Kvalifikationer Du bör ha en bakgrund som Service-tekniker alternativt Nätverks-tekniker eller erfarenhet av arbete inom en support-organisation.Du bör ha kunskaper vad gäller nätverk och drivrutiner för att kunna guida kunder och tekniker att lösa t.ex. utskrifts-/skannerproblem.Vi jobbar i huvudsak med Ricoh?s produkter, men även andra varumärken som HP och Samsung ingår i våra uppdrag.Vårt erbjudande Om du vill utvecklas med spännande arbetsuppgifter kring tekniska produkter och i ett stabilt företag så är Ricoh något för dig.Du får ett av marknadens bredaste produktsortiment att arbeta med och en gedigen utbildning inom Ricoh Sverige AB.Om du har viljan att lyckas ska vi se till att du får chansen till såväl personlig som professionell utveckling.Ansökan oss tillhanda senast den 2010-07-30