OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering.Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe PLC i London, huvudkontoret för EMEA-regionen.Ricoh Sverige erbjuder heltäckande lösningar för kundernas IT-miljöer och har ett brett utbud av utrustning, programvara, tjänster, outsourcing- och konsultverksamhet.Den beräknade omsättningstakten i Ricoh Sverige AB motsvarar cirka 1 500 Mkr, bolaget har över 600 anställda och en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 strategiska orter i Sverige.Ricoh Sverige AB söker en orderadministratör till huvudkontoret i Solna Orderavdelningen består av 7 personer och är uppdelad på återförsäljare samt säljorder.Alla order som registreras i Jeeves hanteras av orderavdelningen.Vi kontrollerar att orderna är rätt ifyllda samt att avtalen följer policyn.Vi skickar in avtalen till finansbolagen samt följer upp att rutinerna följs därifrån. Arbetsuppgifter Kontroll av orderunderlag, kontakt med finansbolagen samt kontroll av finansavtal och leveransfrågor.Tjänsten innefattar även administration och orderregistrering åt våra återförsäljare. Kvalifikationer Vi söker dig som är lyhörd och har god samarbetsförmåga.Du har lätt att anpassa dig till nya och förändrade krav.Du är stresstålig och uppskattar att verka i en miljö som karaktäriseras av engagemang och framåtanda.Du har ett genuint intresse för siffror och struktur, har stor egen drivkraft och en vilja att ständigt utvecklas och förbättra ditt och avdelningens arbete.Tjänsten kräver goda kunskaper i såväl svenska som engelska samt att du har erfarenhet och intresse av olika affärssystem.Siffersinne och ordning och reda är en självklarhet.Vid månads- och kvartalsbryt har vi höga arbetstoppar vilket kräver att du har en hög stresstålighet.Erfarenhet från order och/eller finansiering är en merit. Ansökan Tjänsten skall tillsättas inom kort.Din ansökan med meritförteckning märkt/subject: ?order?