OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering.Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe PLC i London som är huvudkontoret för Europa, EMEA-regionen. Det globala huvudkontoret för Ricoh Company Ltd, har sitt säte i Tokyo, Japan och är noterat på Tokyobörsen.Ricoh Company är ett teknologiskt världsledande företag inom dokumenthantering för kontor och tryckerier.Ricoh Sverige erbjuder heltäckande lösningar för kundernas IT-miljöer och har ett brett utbud av utrustning, programvara, tjänster, outsourcing- och konsultverksamhet.Den beräknade omsättningstakten i Ricoh Sverige AB motsvarar cirka 1 500 Mkr.Bolaget har över 600 anställda och en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 strategiska orter i Sverige.Ricoh Sverige Solna söker 1 line support Kundservice/Helpdesk Helpdesk (1st line Support/orderhantering) är en funktion inom Ricoh Sverige AB som hjälper och supporterar våra kunder med att upprätthålla en god och snabb produktion.Via Helpdesk hanterar vi de order eller serviceönskemål våra kunder är i behov av.För att kunden inte ska tappa i sin produktion har vi stort fokus på att lösa kundens problem direkt via telefon.Vi växer och stärker nu upp vår avdelning.Kvalifikationer Du bör ha erfarenhet från arbete i en kundtjänst, kundservice eller call-center.Du kan kommunicera på Engelska i tal och skrift.Du är tekniskt intresserad då vår ambition är hög att lösa inkommande serviceanmälningar direkt vid anmälningstillfället.Du bör ha datavana och ett plus om du dessutom har lättare kunskap vad gäller nätverk och drivrutiner för att då kunna guida kunder att lösa enklare utskrifts-/skannerproblem.Vi jobbar i huvudsak med Ricoh?s produkter, men även andra varumärken som HP och Samsung ingår i våra uppdrag.Vårt erbjudande Om du vill utvecklas med spännande arbetsuppgifter kring tekniska produkter och i ett stabilt företag så är Ricoh något för dig.Du får ett av marknadens bredaste produktsortiment att arbeta med och en gedigen utbildning inom Ricoh Sverige AB.Om du har viljan att lyckas ska vi se till att du får chansen till såväl personlig som professionell utveckling.Ansökan oss tillhanda senast den 2010-07-30