OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Marknadsområde Skellefteå arbetar cirka 30 medarbetare inom fastighetsförvaltningen. Administatören har en central roll i Riksbyggens organisation och ansvarar för den löpande dialogen med kunden, som består av bostadsrättsföreningar och kommersiella fastighetsägare i Skellefteå.
Vi söker nu en administratör som kommer att arbeta nära kunden. Vi kan erbjuda ett omväxlande jobb där du får många stimulerande kontakter med våra kunder.
Vad ska du göra?
Som vår administratör är du Riksbyggens ansikte utåt och är en nyckelspelare när det gäller kontakten med våra kunder. Dina arbetsuppgifter är varierande och du blir väldigt mycket spindeln-i-nätet med många kontaktytor. Du kommer att bemanna receptionen och därmed vara den första personen som våra kunder möter.
Utöver ansvaret i receptionen så har du många administrativa arbetsuppgifter. Du kommer bla. att ansvara för administrativa uppgifter kopplade till Riksbyggens hyreslägenheter som till exempel köhantering, uthyrning, signering av kontrakt, bokning av lägenhetsbesiktningar och visningar. I tjänsten ingår postöppning, inköp av kontorsmaterial, nyckelhantering, hantering av blanketter och reparationsfond.
I rollen ingår även uppdrag som ledamot i bostadsrättsföreningarnas styrelser. Detta innebär att du får en rådgivande roll och deltar på ett antal styrelsemöten som oftast är förlagda under kvällstid. Resor inom länet kan förekomma.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för administrativt arbete och god förmåga att bemöta både kunder och kollegor. Som person är du serviceinriktad, en god kommunikatör samt har lätt för att skapa goda relationer. Vidare värderar vi att du är strukturerad, har god samarbetsförmåga och stark initiativförmåga.
Vi ser att du har lämplig utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med inriktning mot administration. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen såsom boendekontakter är det meriterande. Det är även viktigt att du har mycket goda IT-kunskaper och är van att snabbt ta till dig och sätta dig in i nya applikationer. Du har en god språklig förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Din arbetstid är förlagd till dagtid men det kan även förekomma arbete på kvällar.
B-körkort är fördelaktigt men inte ett krav. Tjänsten är på heltid, placerad i Skellefteå.
Riksbyggen eftersträvar mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast 2020-04-09
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Leveranschef Emma Viklund, emma.viklund@riksbyggen.se eller 0910- 77 47 40.
Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!
https://youtu.be/6M4j33Szq3w
Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.