OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rikspolisstyrelsen söker två assistenter till avdelningen för interna utredningar med placering vid kansliet i Stockholm ref.nr 131/10. Rikspolisstyrelsen har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och Säkerhetspolisen. Huvudkontorets uppgifter är att styra och stödja polismyndigheterna. I uppgifterna ingår även att följa upp och utvärdera att polisverksamheten bedrivs i linje med de prioriteringar som riksdag och regering lagt fast. Från och med den 1 januari 2011 utreder Rikspolisstyrelsen anmälningar där anställda inom Polisen påstås ha gjort sig skyldiga till brott. Verksamheten kommer att bedrivas vid en avdelning på RPS (Interna Utredningar) direkt underställd Rikspolischefen. Avdelningens ledning samt kansli är placerade i Stockholm. Avdelningen bedriver utredningsverksamhet i Umeå, Stockholm, Västerås, Linköping, Göteborg och Malmö. Vi söker två assistenter med placering i kansliet på RPS. Arbetsuppgifter Assistenterna diarieför inkommande ärenden och fördelar till regionerna. Vidare ingår arkivering och övrig administration. Assistenterna har en samordnande funktion gentemot regionkontoren. -Bereda ärenden som ska utredas vid kansliet. -Sköta logistik runt avdelningens möten och arrangemang. -Stöd i planering och förberedelser inför avdelningschefen och biträdande avdelningschefens aktiviteter och bokningar. -Bevakning av avdelningens brevlåda. -Telefonservice, arkivhantering samt i övrigt allmänna kontorsgöromål. -Göra presentationsmaterial (PowerPoint) på såväl svenska som engelska. -Dokumentera mötesdiskussioner på nationell nivå inom området. Kvalifikationer -Erfarenhet av diarieföring och beredning av ärenden. -Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. -Goda kunskaper om Microsoft Office, särskilt Word, PowerPoint och Excel. -God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. -God förmåga och erfarenhet av att delta i möten, föra anteckningar och sammanfatta dessa. -Erfarenhet av liknande uppgifter från statlig sektor. Meriterande -Att du har arbetat med kvalificerat administrativ stöd eller motsvarande. -Har erfarenhet av polisiär utredningsverksamhet. Personliga egenskaper I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna. Du ska ha god samarbetsförmåga och servicekänsla. Vara strukturerad, initiativrik och flexibel. Arbetet ställer krav på hög integritet och god omdömesförmåga. Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Rikspolisstyrelsen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara. Mer om anställningen Anställningen är tillsvidare. Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Vid ansökan kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen.