Riksrevisionen söker administratör

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en bred och stödjande roll där du får vara med och bidra till utvecklingen av den statliga verksamheten? Då kan det vara dig vi söker för rollen som administratör till enheten för internt stöd vid Riksrevisionen.  

Arbetsuppgifter
Som administratör på Riksrevisionen kommer du tillhöra enheten för internt stöd som verkar under kommunikationsavdelningen. Enheten ansvarar för myndighetsgemensam administration, stöd med teknisk utrusning, lokaler och fysisk säkerhet, IT-drift samt arkiv och registratur.

Du kommer att arbeta i en bred roll där du kommer att fungera som administrativt stöd ut mot övriga verksamheten. Det kan vara i form av administration av beslut, mötesbokningar och utskick, bokning av interna och externa resor, samt framtagande och sammanställning av underlag.

Rollen ingår i enhetens arbetsgrupp för administratörer där du löpande kommer ta inkommande administrativa uppdrag för att ge bästa stöd och service till myndighetens avdelningar och enheter. Utöver detta kan rollen även innebära administrativt stöd till myndighetens olika utvecklingsprojekt.

Vi söker
Vi söker dig som har som lägst gymnasieexamen, gärna med eftergymnasial utbildning inom administration. Du har tidigare erfarenhet av liknande serviceinriktat arbete, gärna som stöd ut mot flera olika avdelningar i en organisation. Erfarenhet av arbete med IT- och digitaliseringsfrågor är meriterande. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av system för enkätutskick, till exempel Webropol samt digitala utbildningsverktyg.

Du är effektiv, noggrann, flexibel och nytänkande med hög integritet. Du har mycket goda kunskaper i Word, Excel, Outlook och PowerPoint och Teams. Vidare har du förmåga att arbeta självständigt och är inte rädd att ta dig an såväl stora som små uppgifter. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska och har lätt för att ta nya kontakter och skapa förtroendefulla relationer. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.  

Vår arbetsplats är belägen på Sankt Eriksgatan 117 i Stockholm.

Ansökan
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2021-10-19.

Mer information om anställningen
Vill du veta mer? Kontakta Karin Wikström, 08-5171 4097 enhetschef, enheten för internt stöd. Mer information om hur det är att arbeta hos Riksrevisionen hittar du på vår hemsida. I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Adecco. 

Fackliga representanter
Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 4272.

Tobias Hamfelt, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4113.

Om Riksrevisionen
Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med uppdrag att genomföra oberoende granskning av statens verksamhet. Vår uppgift är att bedöma resultatet av statliga insatser, om skattepengar har använts effektivt och om myndigheter har redovisat sin verksamhet på ett rättvisande sätt. Resultatet av våra granskningar får ofta uppmärksamhet och ligger till grund för debatt och beslut om förändring i viktiga samhällsfrågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Gina Funnemark
08-5171 4044
Avdelningschef Per Johansson
08-5171 4288
Avdelningschef Anna Hagberg
08-5171 4222
Ylva Hilberth, HR-specialist
08-5171 4093
Carl-Gustav Gullstrand, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4316
Nina Gustafsson Åberg, ST/Riksrevisionen
08-5171 4054
Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4272
HR- specialist Paulina Eklund
08-5171 4065
HR-specialist Susanna Burman
08-5171 4093
Henrik Söderhielm, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4469

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksrevisionen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2021
  • Ansök senast: 19 oktober 2021

Besöksadress

Nybrogatan 55 11490 Stockholm
None

Postadress

Nybrogatan 55
Stockholm, 11490

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024