Riksrevisionen söker administratör med inriktning mot myndighetsledningen

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en bred och stödjande roll där du får vara med och bidra till utvecklingen av den statliga verksamheten? Då kan det vara dig vi söker för rollen som administratör till enheten för internt stöd vid Riksrevisionen.   

Arbetsuppgifter
Som administratör på Riksrevisionen kommer du tillhöra enheten för internt stöd som är en del av kommunikationsavdelningen. Enheten ansvarar för myndighetsgemensam administration, översättning, IT-drift, stöd med teknisk utrusning, lokaler samt arkiv och registratur.  

Du kommer att arbeta i en bred roll med bland annat ansvar för att hantera riksrevisorns och riksrevisionsdirektörens kalendrar. Det kan innebära mötes- och rumsbokningar, samt bistå med andra förekommande uppgifter kopplat till dessa, exempelvis hjälpa till med underlag från organisationen inför möten. Du kommer även att hantera ledningens externa möten och bokningar av resor. Rollen ingår i enhetens arbetsgrupp för administratörer där du löpande kommer att ta inkommande administrativa uppdrag för att ge bästa stöd och service till myndighetens avdelningar och enheter. Utöver detta kan rollen även innebära administrativt stöd till myndighetens olika utvecklingsprojekt. 

Vi söker dig som har

• Lägst gymnasieexamen, gärna med eftergymnasial utbildning inom administration


• Tidigare erfarenhet av liknande serviceinriktat arbete, gärna som stöd till en organisations ledning


• Mycket goda kunskaper i Word, Excel, Outlook, PowerPoint och Teams



Det är meriterande om du har


• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i offentlig verksamhet


• Erfarenhet av arbete med IT- och digitaliseringsfrågor


• Erfarenhet av administrativt arbete i projekt.

Som person ser vi att du är effektiv, noggrann och har hög integritet. Du är bekväm med att variera mellan givna arbetsuppgifter och att identifiera insatser på egen hand, vilket ställer krav på att du är nytänkande, flexibel och prestigelös.

Vidare har du förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt är inte rädd för att ta dig an såväl stora som små uppgifter. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska och har lätt för att ta nya kontakter och skapa förtroendefulla relationer. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Inom ramen för din anställning finns möjlighet att ingå en överenskommelse som ger dig möjlighet att arbeta på distans hemifrån upp till två dagar i veckan.

Vi arbetar sedan augusti 2020 i ett aktivitetsbaserat kontor på Sankt Eriksgatan 117 i Stockholm, med ett rikt utbud av restauranger och butiker i närheten samt i anslutning till det nya området Hagastaden. Lokalerna är nyrenoverade, ljusa och erbjuder goda möjligheter till såväl tyst arbete som samtal och möten med kollegor.

Ansökan
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast XX.  

Mer information
Vill du veta mer om tjänsten kontakta Lisa Thiel, kommunikationschef, 070 716 73 93.

Mer information om hur det är att arbeta hos Riksrevisionen hittar du på vår hemsida.

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Adecco.  

Fackliga representanter
Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 4272. 

Tobias Hamfelt, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4113. 

Om Riksrevisionen
Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med uppdrag att genomföra oberoende granskning av statens verksamhet. Vår uppgift är att bedöma resultatet av statliga insatser, om skattepengar har använts effektivt och om myndigheter har redovisat sin verksamhet på ett rättvisande sätt. Resultatet av våra granskningar får ofta uppmärksamhet och ligger till grund för debatt och beslut om förändring i viktiga samhällsfrågor. Vi företräder också Sverige som nationellt revisionsorgan och bedriver utvecklingssamarbeten med revisionsmyndigheter i Afrika, Asien och östra Europa.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Gina Funnemark
08-5171 4044
Avdelningschef Per Johansson
08-5171 4288
Avdelningschef Anna Hagberg
08-5171 4222
Ylva Hilberth, HR-specialist
08-5171 4093
Carl-Gustav Gullstrand, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4316
Nina Gustafsson Åberg, ST/Riksrevisionen
08-5171 4054
Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4272
HR- specialist Paulina Eklund
08-5171 4065
HR-specialist Susanna Burman
08-5171 4093
Henrik Söderhielm, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4469

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksrevisionen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2022
  • Ansök senast: 10 juni 2022

Besöksadress

Nybrogatan 55 11490 Stockholm
None

Postadress

Nybrogatan 55
Stockholm, 11490

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024