OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 17 600 medarbetare på våra drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 182 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
AcadeMedias vuxenutbildningar bedrivs inom Hermods, Eductus, Matchning & Utveckling, KompetensUtvecklingsInstitutet, NTI-skolan, Movant, Affärshögskolan, Teknikhögskolan, Vårdyrkeshögskolan, KYH, EC Utbildning, Sälj- och marknadshögskolan, Linguista och The Game Assembly. Dessa verksamheter har utbildningar i allt ifrån svenska för invandrare (SFI) och yrkessvenska till vård och omsorg och gymnasiala vuxenutbildningar på distans. Det finns också yrkesutbildningar inom områden som exempelvis IT, marknadsföring och logistik.
Det de dock har gemensamt är uppdraget att hjälpa människor att komma in på arbetsmarknaden, främst genom utbildning men också genom insatser som stöd och matchning i samarbete med arbetsförmedling och näringsliv.
Nu söker vi två personer som vill arbeta med studentrekrytering och administration. Tjänsten är en visstidsanställning och är perfekt för dig som vill ha en kortare anställning på deltid.
Vi erbjuder ett flexibelt och varierande arbete med vår studeranderekrytering, där huvuduppgifterna innebär att ha daglig kontakt med de sökande. Detta gör att du blir ett viktigt ansikte utåt för AcadeMedias Yrkeshögskolor.
Arbetsuppgifter
• Daglig kontakt via mail och telefon med sökande till våra utbildningar.
• Grundläggande studierådgivning.
• Coachande roll till sökande som lämnat intresseanmälan till våra utbildningar.
• Bokade telefonmöten med studenter.
• Du arbetar mot respektive marknadsavdelning på de olika YH-bolagen inom Academedia Vux.
Kvalifikationer
• Gymnasieexamen och mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift.
• God datorvana, gärna Office 365.
• Erfarenhet från försäljning, service och/eller kundkontakt och administrativt arbete är meriterande.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som brinner för att ge våra potentiella studerande bästa möjliga service och är den som agerar vårt ansikte utåt och bygger relation med dem i ett första led. För att passa i vårt team tror vi att du är serviceminded, framåt, initiativrik, effektiv och har en positiv attityd.
Du kommer att ha daglig kontakt med de sökande till våra utbildningar och därför behöver du vara social och även kunna coacha den sökande i både val av utbildning samt hur de ansöker till utbildningarna.
Arbetet innebär en hel del administrativa uppgifter, vilket kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett bra sinne för ordning. Vi vill att du känner dig trygg med att inom givna ramar självständigt bedöma hur arbetsuppgifter ska utföras samt utföra dessa på utsatt tid. Naturligtvis delar du våra värdeord: kvalitetsmedveten, utvecklingsorienterad, professionell och personlig.
Varaktighet och omfattning
Tjänsten är en visstidsanställning, företrädesvis 20–30 timmar i veckan (deltid), med tillträde och avslut mellan februari och augusti 2023.
Löneform: månadslön
Placeringsort: Örebro
Anställande bolag: Plushögskolan
Vi behandlar ansökningar fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Frågor?
Malin Eriksson malin.eriksson@academedia.se / 019–100079