Ringresurs - Antagningsenheten

Arbetsbeskrivning

Plushögskolan AB är Sveriges största privata anordnare av yrkeshögskoleutbildningar. Genom varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan bedrivs YH-utbildningar, kurser, företagsutbildningar och skräddarsydda koncept. Vi utbildar inom bland annat ekonomi, försäljning, marknadsföring, bygg, IT, teknik, pedagogik, vård och hälsa.

Ringresurs - Antagningsenheten

Vad är Antagningsenheten?
Antagningsenheten är en administrativ enhet som arbetar på uppdrag till alla Academedias Yrkeshögskolor.
Vi granskar de ansökningar som inkommer till utbildningarna inom yrkeshögskolan, administrerar preparandkurser samt har en kundtjänstfunktion.
Då ansökningsperioden till de flesta utbildningarna är mellan februari-augusti, innebär detta att vi behöver utöka vår stab under denna period för att klara söktrycket.

Nu söker vi dig som vill arbeta med studentrekrytering och administration. Tjänsten är en visstidsanställning och är perfekt för dig som vill ha en kortare anställning på deltid.
Vi erbjuder ett flexibelt och varierande arbete med vår studeranderekrytering, där huvuduppgifterna innebär att ha daglig kontakt med de sökande. Detta gör att du blir ett viktigt ansikte utåt för AcadeMedias Yrkeshögskolor.

Arbetsuppgifter

• Daglig kontakt via mail och telefon med sökande till våra utbildningar.
• Coachande roll till sökande som lämnat intresseanmälan till våra utbildningar.

Kvalifikationer

• Gymnasieexamen och mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift.
• God datorvana, gärna Office 365.
• Erfarenhet från försäljning, service och/eller kundkontakt och administrativt arbete är meriterande.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som brinner för att ge våra potentiella studerande bästa möjliga service och är den som agerar vårt ansikte utåt och bygger relation med dem i ett första led. För att passa i vårt team tror vi att du är serviceminded, framåt, initiativrik, effektiv och har en positiv attityd.

Du kommer att ha daglig kontakt med de sökande till våra utbildningar och därför behöver du vara social och även kunna coacha den sökande i både val av utbildning samt hur de ansöker till utbildningarna.

Arbetet innebär en hel del administrativa uppgifter, vilket kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett bra sinne för ordning. Vi vill att du känner dig trygg med att inom givna ramar självständigt bedöma hur arbetsuppgifter ska utföras samt utföra dessa på utsatt tid. Naturligtvis delar du våra värdeord: kvalitetsmedveten, utvecklingsorienterad, professionell och personlig.

Du arbetar nära vårt team på Antagningsenheten men även mot respektive marknadsavdelning på de olika YH-bolagen inom Academedia.

Varaktighet och omfattning

Tjänsten är en visstidsanställning, företrädesvis 20-30 timmar i veckan (deltid), med tillträde och avslut mellan februari och augusti 2022.

Löneform: månadslön

Placeringsort: Örebro

Anställande bolag: Plushögskolan

Kontaktperson


Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Lotta Issakainen som är enhetschef.
Kontaktuppgifter:
mail: liselotte.issakainen@academedia.se
telefon: 019-611 58 56

Välkommen med din ansökan!

Stämmer detta in på dig? Vi strävar efter att tillvarata olika perspektiv och erfarenheter, därför uppmuntrar vi en mångfald av sökanden. Ansök med CV och personligt brev där du motiverar varför du skulle passa för tjänsten.

Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför direktkontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Plushögskolan AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2021
  • Ansök senast: 13 januari 2022

Besöksadress

Box 2546
None

Postadress

Box 2546
Göteborg, 40317

Liknande jobb


23 december 2024