OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Under läsåret 20/21 går Rinkebyskolan in i projektet Samarbete för bästa skola (SBS) tillsammans med Skolverket, Stockholms Universitet och Stockholms stads utbildningsförvaltning.
Vi kommer under de närmaste två åren att fokusera på att utveckla undervisningen i alla klassrum och då framför allt den kunskaps- och språkutvecklande delen. Kompetenshöjande insatser kommer att genomföras i form av workshop, seminarier, handledning. Det kollegiala arbetet är oerhört viktigt på Rinkebyskolan och då framförallt vårt gemensamma professionella språk om lärande och undervisning. På Rinkebyskolan betyder god undervisning att vi möter varje individ på rätt nivå genom metoder för kunskap- och språkutvecklande arbetssätt. Vi vill att eleverna känner delaktighet och vet vilka mål och syften arbetet har.
Arbetsbeskrivning
Verksamheten: Rinkebyskolans grundsärskola växer och utökar sin verksamhet. Till antalet elever och pedagoger är vi bland Stockholms stads största grundsärskolor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter riktas mot en klass F – 9 för elever på tidig utvecklingsnivå med multifunktionshinder. Där delar du undervisning och mentorskap med två specialpedagoger samt ämneslärare, lärarassistenter och elevassistenter. Klassens verksamhet sker i huvudsak på eget våningsplan i nyrenoverade anpassade lokaler och ämnesrum så som bildateljé, musikrum och rum för motorik. Arbetssätt och metoder: Inom verksamheten använder vi flera anpassade metoder där elevens möjligheter och förutsättningar till utveckling är centralt. Ämnesövergripande temaarbeten är ett pågående arbete inom undervisningsutveckling där kommunikation och språkutveckling är centralt. Uppdraget är elevnära arbete och du ansvarar för undervisning enligt elevernas schema. Som speciallärare/specialpedagog behöver du ha ett tydligt pedagogiskt förhållningssätt samt ett tryggt ledarskap då en del av uppdraget är att handleda elevassistenter. Som mentor ansvarar du för elevens individuella utveckling som följs upp via analys och dokumentation. Du kommunicerar obehindrat med kollegor, vårdnadshavare, ämneslärare. Arbetet är till viss del fysiskt krävande även om lokalerna är anpassade och utrustade med liftar och andra hjälpmedel.
Kvalifikationer
Du är utbildad speciallärare eller specialpedagog med inriktning utvecklingsstörning. Eller om du är lärare med erfarenhet av grundsärskolan med ämneskunskaper inom något av grundsärskolan ämnesområden. Extra meriterande om du har utbildning och /eller erfarenhet av handledaruppdrag.
Övrigt
I Stockholms stad finns drygt 150 grundskolor och knappt 30 gymnasieskolor med olika inriktningar. Hos oss hittar du nya utmaningar utan att behöva byta arbetsgivare.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi kommer att kalla till intervjuer löpande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rosa-Lill Johansson
0850834602
Annica Pinton
0850841515
Åsa Darby
0850821640
Åsa Bölin
0850832772
Anette Madsen
0850832770
Gunilla Dahl, Rekryteringskonsult
08-508 11 738, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
Bengt Axelsson, Biträdande rektor
bengt.axelsson@stockholm.se
Malin Bergalw
0768-251509, 08-50843363
Cecilia Grahn, Biträdande rektor
08-508 42 763, cecilia.grahn@stockholm.se
Sara Wickert
08-50841715