OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Risk Associate
Aros Kapital är specialiserade på finansiella tjänster till företag såsom företagslån, fakturaköp, leasing och spar. Våra kontor finns i Göteborg, Stockholm, Örebro, Oslo och London. Vi som arbetar på Aros är drivna, målinriktade och engagerade. Arbetsklimatet genomsyras av högt tempo och framåtanda. För att trivas här bör du vara likasinnad och drivas av ambition, passion och arbetsglädje!
Aros kapital ska stärka riskfunktionen och söker nu en Risk Associate. Vi söker dig som har något års erfarenhet och vill vara med och utveckla Aros riskavdelning. I denna tjänst kan du se fram emot ett omväxlande och fartfyllt arbete där du själv kommer kunna vara med och påverka arbetet! Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i Gårda, Göteborg.
Arbetsbeskrivning
Som Risk Associate på Aros arbetar du främst med att, tillsammans med kollegor på riskavdelningen, genomföra kontroller och följa upp verksamheten samt utveckla riskarbetet inom organisationen. Du kommer genomföra granskningsarbete, testa kontroller, analysera, djupdyka i regelverk samt arbeta kontinuerligt för att förbättra och effektivisera vårt arbetssätt genom digitalisering och systemstöd. Arbetet kommer också innefatta att hålla utbildningar, presentationer och anordna workshops. Arbetsuppgifterna kommer även att ha ett stort fokus på att skapa en stabil grund inför en framtida fortsatt expansion. Du kommer att ingå i ett team där fokus ligger på personlig utveckling och ordning och reda. Teamet som du kommer att ingå i arbetar nära vår compliance-avdelning.
Exempel på arbetsuppgifter är följande:
• Genomföra granskningsinsatser inklusive rapportskrivning och uppföljning
• Anordna och koordinera workshops med alla delar av organisationen, exempelvis riskidentifiering och utbildningsinsatser
• Stötta organisationen för att utveckla och/eller effektivisera riskhantering, genom digitalisering och/eller automatisering
• Arbeta med stresstest, modellvalidering och förbereda rapportering
• Stötta verksamheten vid expansion ur ett riskperspektiv
Vem är du?
Du har en akademisk examen som ekonom, civilingenjör eller masterexamen inom finans. Du har något års erfarenhet av arbete från exempelvis banksektor eller konsultbyrå. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av riskhantering och modellvalidering. Du är en fena på Excel och kan hantera stora mängder data. Du får gärna ha vana av att arbeta i program som exempelvis PowerBI, Matlab eller liknande.
Som person bör du vara strukturerad och noggrann med en gnutta envishet för att få saker slutförda. Vi tror också att du besitter en analytisk förmåga liksom kan se situationer ur ett helhetsperspektiv, för att exempelvis veta vilken information som behöver samlas in och vägas in för at kunna ta med flertalet aspekter i din analys.
Det är också viktigt att du finner glädje i att ta egna initiativ och har lätt för att samarbeta med andra. En god planerings- och organisationsförmåga är också väsentligt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Vad erbjuder vi dig?
Du erbjuds ett spännande arbete i en härlig fartfylld miljö där prestationer uppmärksammas och där både din och bolagets utveckling är viktig. Arbetet kommer innefatta en del resor inom Sverige och utomlands. Du blir en del av ett prestigelöst gäng där du får utrymme att växa!
Vi erbjuder förmåner så som ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, frukost och massage på jobbet. Vi välkomnar dig till vårt helt nybyggda kontor med fantastisk utsikt på 26:e våningen i Gårda i Göteborg där utmanande och roligt arbete varvas med mycket aktiviteter, härliga kollegor och en schysst företagskultur.
Låter det här som nästa utmaning för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 2 mars men då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!